TurboTrusa Skrevet August 24, 2016 Share Skrevet August 24, 2016 Heisann! Har en BMW e39 528. For ca 1 uke siden begynte bilen og ryke veldig hvitt, var kondens i topplokket, olje/vann var helt normalt. konkulderte med tett veivhusvent. Så byttet det selv. Bilen virket fint ca 300km, før i dag så begynte den og ryke hvitt igjen og stoppet plutselig i ett kryss. Prøvde og starte igjen, men absolutt null respons…helt død! Skubbet den til siden og ventet 5 min, så startet den igjen og fikk kjørt den hjem(200 meter). Går veldig lavt på tomgang, og fusker. Kan også nevne at bilen var på verksted for 2 uker siden, og byttet skiver/klosser fremme/bak. Etter dette har det vert en surklelyd når eg trykker inn bremsen, og det kan virke som om det henger sammen med turtallet? At motoren stopper/fusker når eg trykker inn bremsen... Byttet veivsensor for ca 10 000 km siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 24, 2016 Share Skrevet August 24, 2016 Har du koblet til tomgangsregulatoren og er sikker på at innsugsbelgen er tett? Det går og en slange fra tomgangsreg. til innsugsbelgen. Jeg kjøpte nylig en 523 dobbelvanos. Den sveiv ikke jevnt. Bremsepedalen hadde og lang vandring. Det viste seg å være store hull i innsugsbelgen. Det er litt vanskeligere å oppdage på den nyere motoren. Motoren går nå helt fint igjen og bremsene er helt topp. Falskluft kan ha store konsekvenser. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTrusa Skrevet August 24, 2016 Forfatter Share Skrevet August 24, 2016 Nå var oljen litt eklere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTrusa Skrevet August 24, 2016 Forfatter Share Skrevet August 24, 2016 Toppakning då? Såg vel litt mistenksomt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 24, 2016 Share Skrevet August 24, 2016 (endret) Hei, ja det ser ut som du har fått vann i olja. Da er det dessverre sannsynlig at topppakning er gåen eller du har fått sprekk i toppen. Har motor gått varm? Blåser det luft ut av olepåfylling eller peilepinnehull? Endret August 24, 2016 av Maxmek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTrusa Skrevet August 24, 2016 Forfatter Share Skrevet August 24, 2016 Eg har nettopp byttet veivhusventilasjon, kan det ver at den har fått sirkulert litt? Motor har ikke vert varm. Gått ca 190 000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTrusa Skrevet August 24, 2016 Forfatter Share Skrevet August 24, 2016 (endret) Kan det komme vann inn i bunn på peilepinne om o-ring er ødelagt? Skal vel litt til men... Endret August 24, 2016 av TurboTrusa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 24, 2016 Share Skrevet August 24, 2016 Hvis det er vann fra kondens vil vannet i oljen forsvinne etter en god kjøretur med drifts varm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTrusa Skrevet August 24, 2016 Forfatter Share Skrevet August 24, 2016 Har en ny mistanke : vann i bkf. Så den suger inn i motoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 24, 2016 Share Skrevet August 24, 2016 Kondensvann i olje har ingenting med at motor ikke starter, hvis tennpluggerer ok.Sjekk hver tennplugg, så vil du se eventuelt hvilken sylinder som har lekkasje. hva du mener med "bkf" vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTrusa Skrevet August 24, 2016 Forfatter Share Skrevet August 24, 2016 Bremsekraftforsterker. Er garantert det, fusker når det regner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 I bunnen av "kassen" der bkf er montert er det et dreneringshull. Hvis det er tett kan vann lett stige langt opp. Du må få vannet ut, tømt eller byttet bkf og byttet ny olje. Da finner du fort ut om vann kommer inn i oljen igjen. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTrusa Skrevet August 25, 2016 Forfatter Share Skrevet August 25, 2016 Hvor kan eg suge ut vannet fra BKF? det sitter vel en ventil på den vakuumslangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTrusa Skrevet August 25, 2016 Forfatter Share Skrevet August 25, 2016 Fant ut av det. Sugde ca 1,3 liter vann ut av BKF. Byttet filter/olje. Fungerer bedre nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikerider Skrevet September 29, 2016 Share Skrevet September 29, 2016 TurboTrusa, ser du hadde fått vann i bkf som medførte at motor stoppet. Hvor gikk du frem for å få ut vann fra bkf? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå