tordekhorn Skrevet August 27, 2016 Share Skrevet August 27, 2016 (endret) Hei! har en bil som går ujevnt på tomgang og som kutter motor med engang man bare toucher gasspedalen eller setter bilen i gir. fikk tatt en diagnose, men trenger hjelp til å forstå hva feilkodene betyr og viktigst av alt, hvilke deler som evt må byttes Feilkoder(alle er gule utenom glødeplug); Digital diesel electronics 4530 Air charge control 4212 Glowplug cylinder 1 44A0 Injector bank 1 4B90 Rail pressure monitoring at engine-start 3F30 Commen rail sensor 3FB1 Air flow meter 4507 Control of exhaust re-circulation 46E3 Internal ECU 5 43F1 Electric spare heater 43F2 Electric spare heater 4AB2 Electric spare heater 3F01 Boost pressure sensor 3F03 Boost pressure sensor 4063 Amblent-pressure sensor (implemented in ECU) 3F25 Boost air hose monitoring 3F62 Speed sensor signal CAN Instrument cluster electronics F5 No CAN message (ASC1) 87 Body bus(K-bus) All hjelp mottas med stor takk! Endret August 31, 2016 av tordekhorn glemte noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordekhorn Skrevet August 27, 2016 Forfatter Share Skrevet August 27, 2016 Mistenker selv at glødeplug nr.1 må byttes.. imm må byttes samt MAP sensor må byttes. noen som har erfaring med å bytte MAP sensor, må den kalibreres, hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 29, 2016 Share Skrevet August 29, 2016 Slett feilkoder og les av på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordekhorn Skrevet September 2, 2016 Forfatter Share Skrevet September 2, 2016 On 29.8.2016 at 6.27, Otis skrev: Slett feilkoder og les av på nytt. Nå har jeg slettet feilkoder og lest av pånytt, og da fikk jeg ikke start på bilen! Fikk følgende feilkoder; Rød kode : 90 battery voltage: open circuit Gul kode: 50 power supply,undervoltage Rød kode: 09 no CAN message ( ASC ) Røde kode: 0F power on reset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet September 2, 2016 Share Skrevet September 2, 2016 (endret) Dårlig batteri? Vet det kan skape veldig mye tull på BMW'er hvis batteriet begynner å bli slitent. Endret September 2, 2016 av osteper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet September 2, 2016 Share Skrevet September 2, 2016 43 minutter siden, tordekhorn skrev: Nå har jeg slettet feilkoder og lest av pånytt, og da fikk jeg ikke start på bilen! Fikk følgende feilkoder; Rød kode : 90 battery voltage: open circuit Gul kode: 50 power supply,undervoltage Rød kode: 09 no CAN message ( ASC ) Røde kode: 0F power on reset Hadde veldig store problemer med uren motorgange og fjusking på min e46. Dette kom av defekt spenningsregulator på dynamo. Dynamoen var til og med ny for ett par år siden. Hadde testet med ett nytt batteri for så å teste med en ny dynamo. Bmw med spenningsfall er ikke populært, kan lage veldig mye trøbbel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå