Gå til innhold

Problemer 08 X3 mange varsellamper!


Rollerboy
 Share

Anbefalte innlegg

Får varsel på 4x4 airbag,asc,abs (!) . Bilen går som vanlig ellers . Blir borte når bilen stoppes og starter igjen . Kommer på nesten med en gang bilen begynner å rulle . Noen som har vært borti lignende? ABS føler eller lav spenning på batteri? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet ut at det kan være aktuatoren på fordelingskassa. Noen som kan bekrefte det? Har en slags knurring når bilen stoppes. Så antar det kan være motoren inne i aktuatoren som spinner på drevet inni der . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hele aktuatoren fant jeg på nett til ca 1500,- . Da er det en kontakt, og 4 skruer, som er jobben ved bytte . Skummelt lett jobb !  Bolt on . Verksted skulle ha mellom 12 og 15000,- inkl del og feilsøk . Latterlig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Har omtrent samme problem på min X3 2007/2008 modell. Fire varsellamper begynte å lyste samtidig, og de starter å lyse kort tid etter at bilen er i gang. Det kommer også et lite pip om jeg løfter på håndbrekket. Det er kanskje normalt forresten, sikkert en varsling. Men lampene lyser som reine diskoteket. Det er 4x4, abs, håndbrekk og airbaglampene som lyser. 

Verkstedet mener hele mellomkassa må byttes fordi de mener at diagnosevektøyet forteller om en "mekanisk feil". De anslår mellomkassa til å koste "noen og tjue tusen" pluss arbeid. 

Kan det være aktuatoren? Hva heter den på engelsk, og hvor på nett går det an å leite etter en slik del?

Takknemlig for svar og eventuelle oppdateringer rundt dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...