Ougendal Skrevet September 1, 2016 Share Skrevet September 1, 2016 Hei. Har nettopp fått installert CIC i bilen min. Og med det tenker eg det er på tide med en oppgradering av lyden. Har no bare " stereo" ingen diskant i dørene. 2 mid fremme. 2 mid bak og 2 subber under sete. Har laget en liten tegning. Lurer på om det er en grei måte og gjøre det på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet September 1, 2016 Share Skrevet September 1, 2016 Ser greit ut det. Eventuelt kan du jo la original-forsterkeren drive mellomtone/diskantene, og kjøre en 2kanals/monoblokk forsterker til subbene om du vil gjøre det rimeligere. Burde bli bra lyd uansett. Jeg tenker å drive alt fra CIC`en , inkl subbene for å slippe alt ekstra lednings styret. Har forstått det sånn at det skal bli bra lyd sålenge man bytter til høyttaler elementer av bedre kvalitet enn det originale. Er det i Bergen du har fått installert CIC? Hvilke høyttalere tenker du å bruke? (Merke) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ougendal Skrevet September 1, 2016 Forfatter Share Skrevet September 1, 2016 Oki. kjører orginalt BMW anlegg no på bare CIC. men lyden er dårligere en med M-ask. Har lest at CIC leverer 4x25W og M-ask hadde 4x40W. Er hvertfall ikke samme trøkket som det var før CIC retrofit. Kjøpte inn CIC og Combox for lenge siden så har eg helt glemt det. Men fikk hjelp av en som bor her i Bergen til og montere og kode bilen. Kannon kar som hjalp meg med masse! Tenkte og kjøre Match sitt system då. Noen erfaring? https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/match-ms-83c-bmw.1 stigen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ougendal Skrevet September 1, 2016 Forfatter Share Skrevet September 1, 2016 Fant denne på Ebay. tror nok denne passer bra til mitt opplegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet September 1, 2016 Share Skrevet September 1, 2016 Blir sikkert bra. Litt det samme som jeg har lyst å gjøre i F11`en min. Montere CIC og bytte ut høyttalerene. Men jeg har sett på dette settet:https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/ground-zero-bmw-3-veis-kit-2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet September 2, 2016 Share Skrevet September 2, 2016 Vil anbefale på det sterkeste å putte inn en forsterker. Selv på HiFi-anlegget, som har ekstern forsterker, så var forskjellen nesten som natt og dag mellom BMW OEM forsterker og en god ettermarkedsforsterker. Jeg vil anta at forskjellen blir enda større når man har minste anlegget (uten ekstern forsterker). Min erfaring fra E91 er at det blir langt større forbedring av lyden ved å kun bytte forsterker enn ved å kun bytte høyttalere. Men nå ser det jo ut som trådstarter skal inn med forsterker så da blir det nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Kn Skrevet September 2, 2016 Share Skrevet September 2, 2016 Hei, kjøpte selv en slik kabel, ser ihvertfall helt lik ut på bilde. Svært skuffet over Hi/Lo konverterene som følger med, mye "egen støy" fra disse. Kabelen er derimot genial, bare å bryte kablene til høyttalerne for å koble til forsterker(jeg valgte forsterker fra Ground Zero med høynivå-inngang) og deretter trakk jeg nye høyttaler kabler fra forsterker og koblet inn på den kabelstumpen du har bilde av. Da slipper du nye kabler inn i dørene. Diskant høyttaler kobler du jo bare i paralell med mellomtonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet September 2, 2016 Share Skrevet September 2, 2016 Hvor plasserer dere forsterkeren når dere monterer ekstern forsterker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet September 3, 2016 Share Skrevet September 3, 2016 Originalt sitter den bak i venstre hjulbrønn. Bilde fra en F10: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet September 3, 2016 Share Skrevet September 3, 2016 I min E82 gjorde jeg også selv CIC retrofit fra proff spiller. Jeg beholdt den originale forsterkeren og tok signalet fra den. Ang Hi/Low converter brukte jeg PAC audio, og hadde nada støy. Veldig greie å bruke, men noen kan ha en produksjonsfeil og bare fungerer ikke. Heldigvis greit å bare få en ny fra der du kjøper da dette er en kjent sak. De er også en god del bedre enn hva du har linket til her Jeg la alt mitt under teppet i bagasjerom, legger ved gammel bilde. Ang match sine høytaler så er dem veldig kurrante i forhold til original. Skulle du trenge hjelp til noe så har jeg tidligere jobbet for Bilradiospes i Sandnes og bor nå i bergen så er bare å ta kontakt Ougendal reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Oktober 27, 2016 Share Skrevet Oktober 27, 2016 Har du fått montert det nye anlegget @Ougendal? Fornøyd? Lurer veldig på om lyden i Match høyttalerene og Match forsterkeren er grei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå