Daniel.B Skrevet September 3, 2016 Share Skrevet September 3, 2016 Heisann. Har nylig kjøpt en 2003 E46 318 Touring. N42 motor. KM stand 230K. Har lagt merke til at det lukter brent olje i kupèn ved litt kjøring. Etter ett kjapt søkt, så tipper jeg at det er o-ringene på vakuumpumpa som må byttes. Det er jo greit nok. Men at den lekker olje der kan også tyde på overtrykk i veivhuset og delvis tett veivhusvent. Skal nevnes at jeg ikke har tilgang på bilen. Ser det er to forskjellige veivhusventiler på disse motorene. En standard type og en kald klima. Hvilken type har jeg i min bil? Mener å ha sett i en utstyrsliste at den har en kald klima pakke, dog usikker på om det inkluderer denne ventilen. Kan eventuelt den kald klima ventilen åpnes og rengjøres slik som den vanlige? Gidder ikke å kjøpe ny ventil om den kan åpnes å rengjøres. Hjertelig takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet September 7, 2016 Forfatter Share Skrevet September 7, 2016 Noen som vet eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet September 12, 2016 Forfatter Share Skrevet September 12, 2016 Da får jeg vel bare skru den løs og se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 12, 2016 Share Skrevet September 12, 2016 Du kan fint sette på begge ventiler uavhengig av hva du allerede har. Men om de er service vennlig vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå