Gå til innhold

BMW E46 Startproblemer (med video)

Joakim Fjerdingøy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Kom tilbake fra ferie (2mnd) og skulle sette meg inn i min 2001 mod 320D Automat (149.000km) for å ta en kjøretur. Som tidligere startet ikke bilen når den ikke har blitt kjørt på en stund (dårlig batteri). Prøvde derfor med starkabler, men heller ikke dette gikk bra.

- Vrir man nøkkelen 1. hakk (av med rattlåsen, km-teller kommer på) ->Normalt

- Vrir nøkkelen til 2. hakk, hvor instrumentpanelet skal våkne til live, så blinker (nesten) alle lysene i ett halvt sekund før bilen blir helt død.

- Vrir nøkkelen videre til 3. hakk, ingenting skjer..

- Om jeg derimot vrir nøkkelen helt irundt med en gang så kan man høre at starteren går i ett halvt sekund før bilen dør ut..

Okay, ingen expert, men skjønte såklart at her må det til ett nytt batteri.. Kjøpte i dag det og satte det inn i god tro om at ting skulle være i orden.. DET skulle jeg ikke ha trodd..

Problemet;

Bilen er utstyrt med alarm (vet ikke hvilken type).. Har byttet til orginal radio før sommeren, Storservice ble også tatt rett før sommeren. .Bilen gikk som smurt før jeg satte den fra meg for 2 mnd siden.

Noen som har tips til hva problemet kan være? er dessverre ingen spesialist på BMW da jeg tidligere har kjørt andre bilmerker..

En pils eller to til den som kan hjelpe en stakkars ut av denne knipa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem løst..

Viser seg bare at det er jeg som er en teknisk amøbe...

Når bilen sto uten batteri i 1 døgn så gikk den ettermonterte alarmen i full beredskap.. Til denne alarmen følger det med en svart brikke som må ligge i bilen for at den skal starte.. det jeg ikke har sett, er at på denne brikken så er det en knapp.. trykte på den knappen i sinne når jeg satt å dro ut sikring etter sikring og, voilà - der ble det full fres..

Setter meg i skammekroken resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...