eehgil Skrevet September 10, 2016 Share Skrevet September 10, 2016 Har nettopp kjøpt en 2007 E61 520d (M47-TU2D20). Ønsker å fjerne swirl flaps og montere blendingsplugger. Kan dette gjøres uten programmering eller får man feilkode da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 10, 2016 Share Skrevet September 10, 2016 Dette kan du gjøre ja. Men dersom du ønsker å ta bort hele systemet tilknyttet swirl (greit å rydde litt i motorrommet) må det programmeres. Vi utfører ofte dette som tilleggstjenester på vår tuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet September 10, 2016 Forfatter Share Skrevet September 10, 2016 Tusen takk for svar. Hva annet enn selve spjeldene består dette systemet av? Og hva er det man fjerner som gjør at man må programmere? Har en annen bil (2011 E91 316d) som har TRF steg 2 fra dere. Storfornøyd med denne, så vurderer også noe lignende med nybilen, men tenkte å bruke bilen en stund for å få et inntrykk av bilens tilstand før jeg går "all in", men har lyst å ta bort swirl flaps så fort som mulig for å være sikker på å unngå havari her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 10, 2016 Share Skrevet September 10, 2016 Systemet består av: vakumslange fra "vakumgalleri" til en elektrisk styrt ventil, vakumslange fra denne til actuator, stag fra aktuator som går på alle swirl flapsene. Når man kobler bort den elektriske delen får man feilkode. TRF Steg 2 gjør bilen (som du er kjent med fra den andre) til en helt annen bil. TRF Steg 4 er nå lansert til m47tu2 og gir 245hk, mao mer enn noen 530d produserte i original form. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet September 10, 2016 Forfatter Share Skrevet September 10, 2016 Ok, skjønner. Så for å sikre meg for havari kan jeg fjerne swirl flapsene, aktuator og stag, og blende slangen som gikk til aktuatoren - uten å få feilkode? Jeg er ikke mann om å finne tegnigner som viser dette opplegget på ETK, finner det på N47, men ikke på M47. Sikkert jeg som er blind. Dere må vel kanskje ikke av med innsuget igjen hvis dere evnt. på et senere tidspunkt skal montere steg 2 på denne? Hvis jeg allerede har blendet swirl flapsene? Det er vel da bare EGR og DPF som gjenstår? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 10, 2016 Share Skrevet September 10, 2016 Riktig (til alt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå