e301984 Skrevet September 10, 2016 Share Skrevet September 10, 2016 Jeg har kjøpt en import bil fra sverige med diverse mangler for å få den godkjent i Norge. En av manglene er instruksjonsbok. På biltilsynet sa de jeg kunne laste den ned fra nettet, men jeg har ikke funnet den. Er det noen som har en instruksjonsbok til BMW 320 2dørs 1984 eller vet hvor jeg kan få tak i den? Jeg trenger også: Bærearmsforinger/Traversforinger begge sider bak Mekanismen til Vindusvisker (forrige eier har tatt bort en av vindusviskerne for å kun bruke en, men har fått mangel fordi den ikke går over hele frontruta) Rattaksel er løs. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjødd-ulf Skrevet September 10, 2016 Share Skrevet September 10, 2016 Her er instruksjonsbok på engelsk: http://uap.unnes.ac.id/ebook/BMW/e30_manual.pdf Bærearmsforinger og generelt kjøp av deler, så anbefaler jeg koed.no . Hvis du skal bytte noen av foringene i bakstillingen, så ta å bytt alt når du først gjør det. Det er en drittjobb, men det er værdt det. Kjedelig å måtte ta ned bakstillingen igjen om 2 år fordi du ikke byttet alle foringene. Kan anbefale Powerflex foringer, det har jeg montert i hele bakstillingen, de er veldig lette å montere (trenger ikke presse) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e301984 Skrevet September 10, 2016 Forfatter Share Skrevet September 10, 2016 Tusen takk for svar jeg så instruksjonsboka var til BMW 325 og ikke 320. kan tenke meg at vegvesenet er så pirkette på det så må vell ha til 320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjødd-ulf Skrevet September 10, 2016 Share Skrevet September 10, 2016 Eventuelt bare bytte ut siden det står 325i på Egentlig rart at vegvesenet skal bry seg om sånt, der er jo nesten ikke forskjell på innstruksjonsbok fra 320i og 325i her kan du foressten bestille instruksjonsbok, hvis du kan vente en liten uke: http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E30/2-T/320i/ECE/L/All/19840800/01/05/1/01_0127/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e301984 Skrevet September 10, 2016 Forfatter Share Skrevet September 10, 2016 Det burde jo gå da. de ville bare vite akselavstand og vekt og diverse. så tror ikke motor har så mye si da egentlig men man vet aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet September 11, 2016 Share Skrevet September 11, 2016 Hei, her er data fra en 320 2-dørs 1984 mod hentet fra vegvesen.no, en bil som har vært i familien siden den var ny. ser at hk og akselavstand ikke er oppgitt. hk er 120. MÅL OG VEKT Lengde 433 cm Bredde 165 cm Egenvekt 1 080 kg Egenvekt med fører 1 155 kg Tillatt totalvekt 1 520 kg Maks nyttelast 365 kg Maksvekt tilhenger m/brems 1 080 kg Maksvekt tilhenger u/brems 500 kg Maksvekt på tilhengerkobling 0 kg Maks vogntogvekt 0 kg Maks taklast Ikke oppgitt Maks aksellast foran 760 kg Maks aksellast bak 820 kg MOTOR/KRAFTOVERFØRING Slagvolum 1 977 cm3 Drivstoff Bensin Motorytelse/effekt 0 KW (0 HK) Antall aksler 2 Antall aksler med drift 1 DEKK/FELG Dekk foran (standard) 195/60 HR 14 Dekk bak (standard) 195/60 HR 14 Hastighetsindeks Ikke oppgitt Lastindeks foran 85 Lastindeks bak 85 Innpress foran 0 mm Innpress bak 0 mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 11, 2016 Share Skrevet September 11, 2016 17 timer siden, e301984 skrev: Jeg har kjøpt en import bil fra sverige med diverse mangler for å få den godkjent i Norge. En av manglene er instruksjonsbok. På biltilsynet sa de jeg kunne laste den ned fra nettet, men jeg har ikke funnet den. Er det noen som har en instruksjonsbok til BMW 320 2dørs 1984 eller vet hvor jeg kan få tak i den? Jeg trenger også: Bærearmsforinger/Traversforinger begge sider bak Mekanismen til Vindusvisker (forrige eier har tatt bort en av vindusviskerne for å kun bruke en, men har fått mangel fordi den ikke går over hele frontruta) Rattaksel er løs. Takker for svar tror jeg har en instruksjonsbok eller 3 liggende traversforinger bak hadde jeg kjøpt på koed.no (powerflex er ne grei oppdatering) har sikkert en viskermotor med mekanisme liggende. servo eller ikke servo? fikk du no mer forklaring på hva som er løst i styring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e301984 Skrevet September 11, 2016 Forfatter Share Skrevet September 11, 2016 17 minutter siden, janerik171187 skrev: tror jeg har en instruksjonsbok eller 3 liggende traversforinger bak hadde jeg kjøpt på koed.no (powerflex er ne grei oppdatering) har sikkert en viskermotor med mekanisme liggende. servo eller ikke servo? fikk du no mer forklaring på hva som er løst i styring? Hvor mye skal du ha for en instruksjonsbok og visker mekanismen? (motoren fungerer så trenger kun selve mekanismen tror jeg) jeg finner ikke polyforinger til bakstilling på Koed.no Det er ikke servo i dag men vurderer å bygge om. men det spørs hvor mye jobb og kostnad det er. Rattaksel er jeg usikker på. skal begyne å skru litt imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjødd-ulf Skrevet September 11, 2016 Share Skrevet September 11, 2016 Du må gå under :tuning og optimering.http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E30/2-T/320i/ECE/L/All/19840500/0001/75/0/25/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e301984 Skrevet September 11, 2016 Forfatter Share Skrevet September 11, 2016 Har noen bygd om til servo før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 11, 2016 Share Skrevet September 11, 2016 enkelt å bygge om, må bare passe på å ha alle delene pumpe med dynamobrakett, ekstra reimhjul på veiv tannstang med slanger etc viktigste er leddet mellom tannstang og rattstamme da de er ikke likt til uten servo (vanskelig å finne det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e301984 Skrevet September 12, 2016 Forfatter Share Skrevet September 12, 2016 14 timer siden, janerik171187 skrev: enkelt å bygge om, må bare passe på å ha alle delene pumpe med dynamobrakett, ekstra reimhjul på veiv tannstang med slanger etc viktigste er leddet mellom tannstang og rattstamme da de er ikke likt til uten servo (vanskelig å finne det) Ok da er det bare å finne delene først iallefall. Hva ville du ha for instruksjonsbok og vindus mekanismen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå