Kakkis Skrevet September 14, 2016 Share Skrevet September 14, 2016 Hei og hå! Har en BMW X3 2006 modell med navigasjon, og har sett på nettet etter systemer man kan bytte det ut med for å få bla touch skjerm, bluetooth, etc Det finnes ferdig lagde systemer, men jeg er veldig usikker på om det er svindel produkter, så lurer på om noen har noe erfaring med installasjon/bytte av NAVI system. Her er et eksempel på Navi skjermen jeg har sett på: https://www.amazon.co.uk/Android-navigation-Bluetooth-Capacitive-Phonebook/dp/B01ABWGI2K/ref=pd_sim_sbs_107_2/251-5537868-0414964?ie=UTF8&psc=1&refRID=3ZMR8S5NJS1MYJ6X4AY9 Det finnes flere typer, så dette er bare et eksempel. Alle meninger/erfaringer eller ideer settes stor pris på. Karsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 15, 2016 Share Skrevet September 15, 2016 Det er generelt to meninger her: 1. De som først og fremst er ute etter at ting skal se originalt og integrert ut. For dem er slike produkter ikke førstevalget. 2. De som først og fremst er ute etter funksjonalitet. Det er ingen tvil om at slike tredjepartsprodukter basert på Android, gir den beste funksjonaliteten, hvis du ser bort fra det biltekniske (originale systemer er naturlig nok bedre integrert med bilens funksjoner). Bare tenk på de uendelige mulighetene du har til å utvide funksjonaliteten med apper, og ikke minst tilgjengeligheten av slike. En fem år gammel smartmobil har bedre navigasjonssystem enn en splitter ny bil. Litt flåsete formulert kan vi si at vurderingen er om du skal vise frem bilen, eller bruke den. Kakkis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 15, 2016 Share Skrevet September 15, 2016 Jeg svarte deg på BMWCCN-forumet, men der er det jo ikke så mye aktivitet, så kan svare her også: Disse er laget for biler som ikke ble levert med navigasjon fra fabrikk, så det er ikke helt rett frem å installere. Ettersom det du har funnet her i praksis kun er en tablet, vil du trenge en ny vanlig CD-spiller/radio, samt trekke kabel fra radiomodulen som ligger i bagasjerommet frem til denne, så det er litt mer jobb å montere dette en du sikkert hadde tenkt. Ellers vil det nok gjøre jobben rent funksjonsmessig, men du mister kjørecomputer og de tingene som er den originale har med denne. Det finnes uoriginale produkter som støtter dette (bl.a. Dynavin sine produkter), men usikker på om disse har til X3. Kakkis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 15, 2016 Share Skrevet September 15, 2016 Hvis du ønsker et Android-basert system, kan du kanskje finne noe bedre for BMW her: https://avinusa.com/ Disse er egnet til å erstatte eksisterende Navi. X3 er ikke spesifikt listet, men kontakt leverandøren eventuelt, har hørt noen si de har ting som ikke er lagt ut på websiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kakkis Skrevet September 17, 2016 Forfatter Share Skrevet September 17, 2016 Takker alle for svar. Android system har egentlig ikke noe å si, er mer snakk om en generell oppgradering av systemet for å få ett lite nyere display med flere muligheter. Jeg er dessverre ikke så teknisk at jeg tørr å prøve meg på en installasjon der jeg må trekke kabel fra radiomodulen og bytte ut CD-spilleren etc, og jeg regner med at verksted holder seg unna alt som ikke er orginalt fra BMW. Men skal sende en mail til Dynavin og høre om de har noen forslag. On 15.9.2016 at 17.08, awt skrev: Jeg svarte deg på BMWCCN-forumet, men der er det jo ikke så mye aktivitet, så kan svare her også: Disse er laget for biler som ikke ble levert med navigasjon fra fabrikk, så det er ikke helt rett frem å installere. Ettersom det du har funnet her i praksis kun er en tablet, vil du trenge en ny vanlig CD-spiller/radio, samt trekke kabel fra radiomodulen som ligger i bagasjerommet frem til denne, så det er litt mer jobb å montere dette en du sikkert hadde tenkt. Ellers vil det nok gjøre jobben rent funksjonsmessig, men du mister kjørecomputer og de tingene som er den originale har med denne. Det finnes uoriginale produkter som støtter dette (bl.a. Dynavin sine produkter), men usikker på om disse har til X3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 20, 2016 Share Skrevet September 20, 2016 On 17.9.2016 at 9.59, Kakkis skrev: Jeg er dessverre ikke så teknisk at jeg tørr å prøve meg på en installasjon der jeg må trekke kabel fra radiomodulen og bytte ut CD-spilleren etc, og jeg regner med at verksted holder seg unna alt som ikke er orginalt fra BMW. Graviton.no er en norsk leverandør som også tar på seg montering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå