Gå til innhold

Støtdempere E91 320d X-drive

Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Var uheldig i sommer å sprengte den ene demperen foran på Bimmern. Pågrunn av økonomi har jeg ikke gjort noe med det før nå.  Er det noe spesiell grunn for at det ikke finnes uorginale dempere til bilen i Norge. Meca, mekonomen, GS og Koed har ikke. 

Endret av Eivind Stokvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være fra Norge da? Kjøpte 2 stk Sachs dempere til E36-en, var kliss like de originale som satt på bilen fra før av. Både klistremerke og delenummer. Prisen inkl frakt for begge var vel rundt det man måtte ut med for én demper hos GS. Kjøpte hos mister-auto mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må ikke være kjøpt i Norge, men kvaliteten må være god. Fikk advarsel fra begge BMW verkstedene i byen om at jeg ikke burde kjøpe Bilstein, pågrunn av mye reklamasjon. Etter og ha bestilt originalt fra Koed fant jeg ut at de hadde Bilstein dempere bak til min bil, men ikke foran. Følte meg litt lurt, da jeg fant Bilstein til halve prisen av original på de tyske sidene. Likevell kom det ikke opp noe resultat på det generelle reg. nr søket. Kun når eg søkte på det spesifikke delenummeret til Bilstein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein har hatt problemer med et par modeller, men jeg vil da tro at de har tatt tak i det nå.

Bilstein har som kjent sin egen velger på nett der man finner deres eget delenummer. Da kan man eventuelt kjøpe fra Ebay av selgere som har god rating og mange salg. Koni og Sachs vil jeg tro også har noen dempere som bør være brukbare, men nå har du vel bestilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Rockauto har Bilstein og Monroe som alternativ til litt over halv pris levert av det GS og Koed skal ha for originale.

Edit: Kom på å sjekke MK-Fahrwerkstechnik, de har også Bilstein, på lager i Tyskland og litt billigere enn Rockauto. Kjøpte B14-kit fra de i vår, litt rare betalingsvalg - jeg brukte Amazon Payments, ellers alt ok. Om du bestiller fra MK anbefaler jeg å bruke ae/oe/aa om du har æ/ø/å i navn eller adresse, DHL i Tyskland hadde problemer med Ø i adressen min.

Endret av ^B^M^W^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...