Gå til innhold

Oppgradering til ny navi på E39

Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å bytte ut den gamle originale kassettspilleren med en nymoderne "navi".

Denne har jeg:

fQaZZdxGMdM4tQ6I7ol0SNktHMafslQqw0tOHEGa

Tenkte kanskje å bytte ut med Eonon D5201Z.
Fordelen med den er at den er spesialtilpasset BMW E39, og vil da passe helt perfekt. Ulempen er at det ikke er Android operativsystem, og må også kjøpe en egen DAB+ modul.

Har også vurdert Erisin ES3061B som kjører android. Denne skal visst være tilpasset E39 og X5, og har skjønt det sånn at det blir en gløppe i underkant, og at det blir litt dårlig passform i E39. For meg er det viktig at det ser gjennomført ut...

Er det noen som har erfaringer/anbefalinger? Det er så mange å velge mellom at jeg blir sjuk.

Er det et problem uten android? 

Endret av brani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mangel på respons bestilte jeg meg Eonon D5201Z og tilhørende DAB+-modul.
Det er litt synd at den kjører Windows CE, men jeg satser på at jeg får minst like mye ut av den som en hvilken som helst annen 2din ala Pioneer, Kenwood osv. osv.

Jeg bor borte fra bilen i 2,5 uker til, så da blir det å hente pakken i Sverige når jeg kommer hjem. Så får jeg komme med en liten tilbakemelding om spilleren etterhvert.

Endret av brani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse har Android:

1. Avant-2 Full Android Multimedia Navigation System BMW 5 Series E39 M5 and X5 E53

2. Erisin ES3061B 7" Android 5.1 Car DVD Player DAB+ for BMW E39/E53

3. Eonon GA5166F 7" ANDROID DAB+ for BMW E39 5 serie

Jeg ville nok ha kansellert den bestillingen av Windows CE-enheten. Utdatert programvare (10 år gammelt OS), mangel på tilpasningsmuligheter, og enheten er nettopp sluppet på markedet, så ingen reelle brukererfaringer å hente.

Android gir bilen muligheter som selv ikke splitter nye biler blir levert med i dag. Ingen andre har f.eks. navi (Waze) som inkluderer alltid oppdaterte kart, omkjøringsruter ved trafikkork, varsling av fotobokser og politikontroller.

Erfaringer om de ulike produsentene og systemene finner du lett på utenlandske forum:

Avant-2 V.S. Eonon GM5150: First hand Comparison

Pondering the Eonon GA5150-Should I? (E46, men diskusjonen er relevant)

Best aftermarket nav/radio options

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Windows ce versjon av eonon i e46. Funker greit til formålet som var å spille musikk, får også lagt inn en grei navigasjon også. Men sjekk graviton. No norsk side, jeg tenkte å bestille dab modulen derifra.  De selger produkter fra eonon, regner med deto er lettere å få erstattet defekt enhet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kansellert bestillinga nå.

Fikk beskjed av eonon at de vil slippe en android-versjon av D5201Z etterhvert. Så jeg får vel drøye til den kommer, eller når Avin Avant 3 kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...