Gå til innhold

Lysene på bilen går opp å ned.

morty92
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2006 modell 118d.

Har i det siste merket at lystene på bilen justerer seg opp og ned når jeg kjører..

Kjører jeg rolig på en slette så er alt bra, men kommer jeg til en liten bakke og gir litt gass så går lysene opp og ned....

Noen som hvet hva det kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xeneon lysene skal jo automatisk justere seg opp og ned ved hver oppstart. Jeg mener også det skal justere seg litt ved bakke, humper for å unngå blending. (om dette ikke er ekstrautstyr.?) ...Det ser man jo på møtende biler i en bakketopp for eks at man får ett lite blink, da går lyset opp og ned, men det skal skje så lite og fort at en ikke skal kunne se det innenfra.

Hvis dette er noe som nettopp har skjedd, så ville jeg sjekket, sett og hørt om nivåsensorene dine fungerer ordentlig. Det er en stk. på hver aksling, venstre. En starter mens en annen ligger under og ser på nivå armen om den beveger seg. Gjør det samme ved sensorene i lyktene og, skru av lokket og se etter bevegelse i reflektoren. Det du skal se etter på akslingene ser slik ut: Armene som beveger seg er nr. 9-4

Bilderesultat for bmw nivåsensor xenon

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e46 så gikk lysene opp og ned som en sprettball under kjøring. Fikk bilen på bukk og sprayet over di nivåsensorene under bilen og etter det så ble alt bra igjen, eller det ga seg da. Men hos meg så er nok di sensorene under bilen som er kaputt. Men har aldri hatt problem med lysene i ettertid. Eneste er at dem ikke justerer seg lenger som dem skal etter hvor mye vekt du har bak i bilen. Det du også kan gjøre er og kjøre diagnose på bilen din, da ska det komme opp som feil hvis det viser seg og være noe feil med di nivåsensorene. 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...