Gå til innhold

M50B20 Fjusker og lugger ved pådrag.


thomas_92
 Share

Anbefalte innlegg

Regulatoren jeg fannt bilde av da jeg googlet motorkode og fuel pressure regulator ser lik ut som på min gamle saab.  Disse har membran av gummi eller noe tilsvarende og er vakuum drevet.  Sjekk ay slangen ikke har hoppet av.  Sjekk at gummimembranet er tett  ved å sette vakuum på den,  og at den holder vakuum.  Skal ikke lukte bensin av den eller være fuktig på vakuum siden.. Da lekker den.  Dårlig regulator kan gjøre motoren tungstartet..  Da den får for mye bensin hvis regulator er defekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dopus skrev:

Regulatoren jeg fannt bilde av da jeg googlet motorkode og fuel pressure regulator ser lik ut som på min gamle saab.  Disse har membran av gummi eller noe tilsvarende og er vakuum drevet.  Sjekk ay slangen ikke har hoppet av.  Sjekk at gummimembranet er tett  ved å sette vakuum på den,  og at den holder vakuum.  Skal ikke lukte bensin av den eller være fuktig på vakuum siden.. Da lekker den.  Dårlig regulator kan gjøre motoren tungstartet..  Da den får for mye bensin hvis regulator er defekt

Okok. Har sjekket den visuelt, og alle slanger er der de skal være virker det som, men kan jo ta den ut å se skikkelig på den. Bilen er heller ikke tungstarta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, dopus skrev:

Anngående lamda.. Trodde egentlig at dem burde ligge under 1 volt max

Ja, ifølge bentley skal den vandre mellom 0.2 og 0.8 på tomgang. Men den følger gassen. Men igjen, den skal ikke fungere før motoren når en viss temperatur, men den er jo også sånn når den er kald... blir ikke klok, får snart prøvd en ny lmm da så får jeg utelukket det også!

Endret av thomas_92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følger gassen ja.  Er normalt at man gjør blandingen litt feitere ved høyere turtall og belastning.  feitere blanding=høyere volt hvis jeg husker rett.  

Hvordan ser pluggene ut?  Lysebrune,  svarte, våte, tørre,  hvite???? 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dopus skrev:

Den følger gassen ja.  Er normalt at man fgør blandingen litt feitere ved høyere turtall og belastning feitere blanding=høyere volt hvis jeg hisker rett.  

Hvordan ser pluggene ut?  Lysebrune,  svarte, våte, tørre,  hvite???? 

Ja, kan godt stemme. Hmm, er en stund siden jeg var oppe med de.. men de så jo fine ut, jeg sjekka kjapt over de.. det var når jeg sjekka kompresjon så coilene var av, og sa var de jo naturligvis våte. Men ikke sotet e.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da står lambdasonde for tur da jeg ikke har funnet noe annet. Det er siste utvei og håper virkelig at det er den, spennende! Men lurer på om den er skjøtet en plass, 0.5m med kabel fra et stykke bak på eksos til luftfilterboks.. hm, må vel kappe og lodde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...