dopus Skrevet September 28, 2016 Share Skrevet September 28, 2016 Regulatoren jeg fannt bilde av da jeg googlet motorkode og fuel pressure regulator ser lik ut som på min gamle saab. Disse har membran av gummi eller noe tilsvarende og er vakuum drevet. Sjekk ay slangen ikke har hoppet av. Sjekk at gummimembranet er tett ved å sette vakuum på den, og at den holder vakuum. Skal ikke lukte bensin av den eller være fuktig på vakuum siden.. Da lekker den. Dårlig regulator kan gjøre motoren tungstartet.. Da den får for mye bensin hvis regulator er defekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_92 Skrevet September 28, 2016 Forfatter Share Skrevet September 28, 2016 2 minutter siden, dopus skrev: Regulatoren jeg fannt bilde av da jeg googlet motorkode og fuel pressure regulator ser lik ut som på min gamle saab. Disse har membran av gummi eller noe tilsvarende og er vakuum drevet. Sjekk ay slangen ikke har hoppet av. Sjekk at gummimembranet er tett ved å sette vakuum på den, og at den holder vakuum. Skal ikke lukte bensin av den eller være fuktig på vakuum siden.. Da lekker den. Dårlig regulator kan gjøre motoren tungstartet.. Da den får for mye bensin hvis regulator er defekt Okok. Har sjekket den visuelt, og alle slanger er der de skal være virker det som, men kan jo ta den ut å se skikkelig på den. Bilen er heller ikke tungstarta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet September 28, 2016 Share Skrevet September 28, 2016 Anngående lamda.. Trodde egentlig at dem burde ligge under 1 volt max Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_92 Skrevet September 28, 2016 Forfatter Share Skrevet September 28, 2016 (endret) 3 minutter siden, dopus skrev: Anngående lamda.. Trodde egentlig at dem burde ligge under 1 volt max Ja, ifølge bentley skal den vandre mellom 0.2 og 0.8 på tomgang. Men den følger gassen. Men igjen, den skal ikke fungere før motoren når en viss temperatur, men den er jo også sånn når den er kald... blir ikke klok, får snart prøvd en ny lmm da så får jeg utelukket det også! Endret September 28, 2016 av thomas_92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet September 28, 2016 Share Skrevet September 28, 2016 (endret) Den følger gassen ja. Er normalt at man gjør blandingen litt feitere ved høyere turtall og belastning. feitere blanding=høyere volt hvis jeg husker rett. Hvordan ser pluggene ut? Lysebrune, svarte, våte, tørre, hvite???? Endret September 28, 2016 av dopus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet September 28, 2016 Share Skrevet September 28, 2016 Svarte plugger= for mye bensin eller fet blanding, hvite plugger= for mager blanding, våte plugger=. Problem med tenning = brune plugger= normalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_92 Skrevet September 28, 2016 Forfatter Share Skrevet September 28, 2016 1 minutt siden, dopus skrev: Den følger gassen ja. Er normalt at man fgør blandingen litt feitere ved høyere turtall og belastning feitere blanding=høyere volt hvis jeg hisker rett. Hvordan ser pluggene ut? Lysebrune, svarte, våte, tørre, hvite???? Ja, kan godt stemme. Hmm, er en stund siden jeg var oppe med de.. men de så jo fine ut, jeg sjekka kjapt over de.. det var når jeg sjekka kompresjon så coilene var av, og sa var de jo naturligvis våte. Men ikke sotet e.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet September 28, 2016 Share Skrevet September 28, 2016 Ville ha tatt ut en nå når motoren har gått med coilene på, Og ikke kun på starter. Pluggen kan fortelle en del om bensin og gnist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_92 Skrevet September 28, 2016 Forfatter Share Skrevet September 28, 2016 1 minutt siden, dopus skrev: Ville ha tatt ut en nå når motoren har gått med coilene på, Og ikke kun på starter. Pluggen kan fortelle en del om bensin og gnist Det kan jeg gjøre! Bare bra du kommer med forslag, for jeg er helt blank nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_92 Skrevet Oktober 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2016 Da står lambdasonde for tur da jeg ikke har funnet noe annet. Det er siste utvei og håper virkelig at det er den, spennende! Men lurer på om den er skjøtet en plass, 0.5m med kabel fra et stykke bak på eksos til luftfilterboks.. hm, må vel kappe og lodde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Oktober 13, 2016 Share Skrevet Oktober 13, 2016 Ikke uvanlig at coilhullene på sylinder 5-6 er mye vann i, ergo overslag. Min var fin på tomgang, men fjusket under pådrag, feilen var tetningen til coil-kablene så vann rant ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_92 Skrevet Oktober 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2016 Coilhullene? Altså ned der pluggen står? Var jo av med alt dette når jeg sjekka kompresjon og bytta toppdekselpakning. Det var olje der, men ikke sist jeg sjekka. Men verdt å ta en titt! Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå