Gå til innhold

BMW 528iAT - Suspension Leveling Inactive Error

Pidi
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld!

Fikk "Suspension Leveling Inactive" når jeg startet bilen i dag og skulle kjøre den til 4hjulskontroll.

Ser at høyre side bak er 1-2cm lavere enn venstre side bak.
Har sjekket begge sensorene bak og alt så fint ut. Sjekket sensor da jeg har forstått at armene på disse eller ledet pleier å knekke?
Hører ingen luft lekkasje fra belgen eller lignede. Får heller ikke sjekket om den justere seg opp igjen ved start av bilen før i morgen.
Er det meningen å høre kompressoren? Har ikke hørt den til nå hvertfall (eid bilen i ca 1 måned).

Fins det noe troubleshoot guide på dette systemet?
Og hvordan vet man om man skal kjøpe vanlig belg eller sport belg? Meinte jeg leste noe om dette på et eller annet forum.

Link: Koed

Setter stor pris på alle gode råd og tips! :)

Mvh
Pidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er vanlig er at kompressor går i stykker enten pga lekkasje en plass eller at den suger inn støv via luftinntaket.

Kompressor pleier jeg å høre på min E61 kanskje 1 gang i uken, men jeg bruker bilen lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for respons Otis! :)

Startet bilen i 10 sekunder og skrudde den av igjen. Da hørte jeg kompressoren dure bak men etter 5-10 sekunder til så stoppet den men høyre bak reiser seg ikke. Venstre side holder seg fint i høyden så kompressoren er vel ikke ødelagt da?

Er vel kanskje en lekkasje i høyre belgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :-k

Kan det være at sensoren på høyre side som er gåen?
Fikk beskjed om at nedre bærearm på høyreside bak bør byttes på 4hjulskontroll i dag, kan det påvirke det?
Computer Uniten bak i bilen virker ikke da den ikke får strøm av en eller annen grunn. Kan det også påvirke?

Beklager mange dumme spørsmål her :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

God dag! 

Hadde bilen på buken i helgen for å bytte høyre bærearm bak og indre og ytre tannstag framme. 

Etter jobben var gjort så senket vi ned bilen og la merke til at bilen var senket bak all the way da trolig luften fra belgene var  gått ut når vi hadde den oppe på buk så lenge. 

Tenkte for et øyeblikk at jeg lå med sjegget i postkassen nå ja! Men i det jeg satt meg i bilen med teningen av så startet kompressoren av seg selv og hevet bilen til lik høyde på begge sider! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...