Gå til innhold

Overgang fra "runflat" til vanlige dekk?

Snekkerbod
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2011 BMW F11 med runflat på både sommer og vinterdekk. Vurderer sterkt å gå over til normale dekk. Tenker å oppnå bedre comfort og mindre støy, er dette en riktig antagelse?

I så fall trenger jeg en eller annet form for dekkreparasjonsgreier i tilfelle jeg spinner over en spiker eller på annen måte har uflaks og punkterer.

Kan noen tipse om hva som er gode produkter og hva jeg trenger for å ikke være komplett "stuck" på landeveien med flatt dekk? Holder det med en enkel skumspray? Unngår helst ekstrahjul, det er det vel heller ikke plass til i bagasjebrønnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt gir runflat mer støy og mindre comfort, ja.

Dekkfiks fra Biltema har jeg brukt med suksess flere ganger. I tillegg kan en minikompressor komme godt med, i tilfeller der skumspray er overkill. Hvis du bruker skumspray må dekket nemlig av og felgen renses (ellers ubalanse), så det er en fordel å unngå det om du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet fra runflat 17" til norunflat 19". komfort...ja  sporer mindre med 19"non runflat. Skiftet til vredestein ultrac vorti non runflat  i 245/40-19 og det ble merkbart mindre støy fra dekkene. Kommer ALDRI til å gå tilbake igjen til runflat på min 2013 f11 i hvertfall.

Har med meg en boks dekkskumm som backup i tilfelle punktering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...