Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2011 BMW F11 med runflat på både sommer og vinterdekk. Vurderer sterkt å gå over til normale dekk. Tenker å oppnå bedre comfort og mindre støy, er dette en riktig antagelse?

I så fall trenger jeg en eller annet form for dekkreparasjonsgreier i tilfelle jeg spinner over en spiker eller på annen måte har uflaks og punkterer.

Kan noen tipse om hva som er gode produkter og hva jeg trenger for å ikke være komplett "stuck" på landeveien med flatt dekk? Holder det med en enkel skumspray? Unngår helst ekstrahjul, det er det vel heller ikke plass til i bagasjebrønnen...

Skrevet

Generelt gir runflat mer støy og mindre comfort, ja.

Dekkfiks fra Biltema har jeg brukt med suksess flere ganger. I tillegg kan en minikompressor komme godt med, i tilfeller der skumspray er overkill. Hvis du bruker skumspray må dekket nemlig av og felgen renses (ellers ubalanse), så det er en fordel å unngå det om du kan.

Skrevet

Skiftet fra runflat 17" til norunflat 19". komfort...ja  sporer mindre med 19"non runflat. Skiftet til vredestein ultrac vorti non runflat  i 245/40-19 og det ble merkbart mindre støy fra dekkene. Kommer ALDRI til å gå tilbake igjen til runflat på min 2013 f11 i hvertfall.

Har med meg en boks dekkskumm som backup i tilfelle punktering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...