Gå til innhold

BMW coding og diagnose


Bonzo
 Share

Anbefalte innlegg

BMW app til å kode og kjøre diagnose på din BMW.

Enklere går det ikke an å bli.

Ved å bruke Carly app for iOS eller android, så kan du låse opp flere skjulte funksjoner og endre parameter på kupélys, kjørelys og mye annet:)

For å bruke BMW app'en "Carly for BMW pro" så må en også benytte Carly wifi gen2 OBD adapter!

Bruk voucher koden som beskrevet nedenfor og få €5 i rabatt på kjøp av Carly gen2 wifi OBD adapter

mer info;

http://www.mycarly.com/home-wip/?utm_source=support&utm_medium=direct&utm_campaign=home

INDIVIDUAL VOUCHER CODE

 

XFN76Y


Your code can be entered on www.ivini-tech.de/en in the shopping cart, when somebody makes an order for adapters, 5€ will be deducted from the shopping cart value right away. The new user just has to select the adapter, put it in the shopping cart, go to check out, click on the shopping cart directly again, enter the voucher code and complete the check out.

 

 

Endret av Bonzo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp en sådan adapter tidligere på uken. Fungere helt fint til basis ting den ja.

Men hver obs på at en må kjøpe prof app i tillegg til adapter, den koster over 300kr samt det er flere inn-app som må kjøpes for å kunne gjøre alt som er mulig med adapteren/app

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, det er BMWhat light versjonen du refererer til som kan lastes ned gratis som en test.

Den kjører kun enklere diagnose og kan ikke brukes til koding.

BMWhat pro har alle funksjonene som en kan tenke seg og er lett å bruke.

Jeg kodet tidligere min BMW med E-Sys og psdzdata og det var en tung og kronglete måte fordi jeg satt i bilen med pc og OBD enet kabel.

Nå holder det med ipad eller iphone (eller android produkter) og BMWhat pro.

Carly oppdaterer appen slik at jeg slipper å tenke på å holde meg oppdatert med det gamle systemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger strengt tatt ikke Carly-adapter for å bruke appen. Jeg, og mange andre, har hatt suksess med en ELM327-kompatibel adapter fra eBay for 30 kroner inkludert frakt ... Visse begrensinger, dog (HUD). Og som alltid med Kina-ting så er det en risiko for at du mottar defekt vare.

iPhone krever WiFi-adapter, men den funksjonen er basert på et hack, og disse er ikke like stabile som Bluetooth-adaptere, som Android-telefoner kan benytte. Og har du en Android-spiller, så kan du både kode og hente ut kjøreinformasjon fra bilen i realitid rett inn på skjermen, også fra andre apper, som for eksempel Torque Pro. Er det ikke fantastisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje veldig upressist av meg og ikke sjekke, men den første appen som Carly lanserte heter nemlig BMWhat.

Appen er nå erstattet med Carly for BMW pro.

Hva som er best eller ikke er nå så, men Carly utøver ihvertfall support hvis en støter på noe kvist under kodingen og gir god support under diagnostisering hvis det behøves.

Som sagt så brukte jeg og andre metoder for koding og diagnose og syntes den metoden var veldig tung å bruke

Endret av Bonzo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...