Gå til innhold

1997 BMW E39 528 man Touring selges i deler.Bilder.


Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er endelig valget tatt på å selge min ombygde 528 i deler. Den ble aldri gjort helt ferdig eller godkjent ombygd. Flere ting må gjøres karosserimessig og ny frontrute byttes. Velger da å selge i deler.

Motoren er avtalt solgt. Det sorte skinninteriøret blir trolig også solgt til en bekjent. Bilen er tight og fin i understellet. Bakstillingen beholdes kanskje selv. Her kommer noen av de mest aktuelle delene:

ZF 528 girkasse med 528 giroverføring. 520 giroverføring passer ikke.  Kjørt ca 190.000 km. Veldig fin stand og uten ulyder. Tror det er ny olje på den.   3.500 kr + eventuell frakt. Har blitt kjent med en kar som kjører fra Stavanger til Osloområdet ganske ofte. Han tar 500 kr for transporten levert hjem til deg. Da kan du bo ca en time i omkrets av Oslo. Kassen er for tung til å sende med Posten. Mulighet for frakt til Os eventuelt Bergen. Kan sendes med båtfrakt(Norlines) fra Sandnes og mange leveringsmuligheter helt opp til Kirkenes. Tror det er alle anløpene som Hurtigruten tar.

528 manuell mellomaksling selges for 1.200 kr + eventuell frakt.

528 diff med ny olje og i fin stand. Ingen slakk eller ulyder. 2.93 utveksling. 1.500 kr + eventuell frakt. Pedalsettet med girkule og midtkonsoll kan fås med gratis ved komplett kjøp. Fraktprisen blir billigere og.

Disse delene skal passe til alle E39 modellene med bensinsekser. Så 520, 523, 525, 528 og 530 kan alle bruke disse delene ved ombygging fra automat til manuell gir. Eller oppgradering.

Eksosanlegget er i bra stand. Touring modellene har rett endestuss bak og ser bedre ut enn på sedan. Skjærer en plass for røret passer dette godt til sedanbiler. 2.000 kr. En 523 tror jeg vil få en liten effektøkning med denne eksosen siden det er doble katalysatorer og større bakpotte. Passer 520, 523 og 528 enkelvanos motorer. En rimelig pris for montering kan nok ordnes hos meg i Hillevåg. Eksosen er i ett stykke og er ikke lett å skjøte. Må i alle fall kappe på riktig plass.

Bakluken ble sandblåst og omlakkert for 3 år siden. Selv om en lakkerer gjorde jobben kunne luken ha vært i bedre stand. Litt rust har kommet tilbake, men den ser jo ganske bra ut. 1.500 kr med glassramme.

Begge bakdørene ser ut til å være rustfrie. 500 kr per stk. Aspensilber met.

Panseret er rustfritt og i fin stand. Hele bilen har vært omlakkert en gang tidligere, og det ser et trent øye. 800 kr.

Passasjerdøren framme beholder jeg kanskje selv. Den er helt rustfri og ble byttet av meg. Denne døren har fin original lakk. Trenger du aspensilber met kan jeg nok lakkere en annen rustfri dør jeg har liggende. 800 kr.

Førerdøren er fin på utsiden, men har falsrust på innsiden. Gratis ved henting. Karosseridelene er jo en fordel at de blir hentet. Mulig at sjåføren jeg kjenner kan transportere deler. Men alltid lett å få skader. Må i alle fall beskyttes godt. Tar ekstra betalt for det arbeidet.

Framskjermene synes jeg ser rust- og bulkfrie ut. I alle fall av det jeg kan se. 400 kr per stk.

Bakfangeren har avtagbart hengerfeste. Men mulig at selve kroken med nøkkel blir solgt til han som skal ha motoren. I tilfelle koster det avtagbare hengerfestet 500 kr inkl ledningsnett og en modul. Mye ledninger ligger løst. Er blitt ettermontert sikkert, men virker. Så får dere få tak i krok selv. 1.500 kr hvis kroken følger med.

Framfangeren er av facelift type og ble og profflakkert. Den ser skikkelig fin ut. Har tenkt å ha den selv. Men har du aspensilber og trenger faceliftfangeren med tåkelys så koster den 2.000 kr. Da må jeg få tak i en annen fanger med tilhørende deler og få den lakkert.

ABS pumpen med elektronikk ble byttet og er i orden. 600 kr + frakt.

Intrumentet er uten pixelfeil og viser ca 171.000 km. 800 kr + frakt.

Dere får høre om andre smådeler. Har ventilerte bremser bak både til sedan og Touring. Viktig ved 528 ombygg på sedan. Deksler og gulvplate i bagasjerommet er fine. Sort interiør. En kompis kjøper trolig setene. Han skal kanskje ha klimakassen med viftemotor og alt. I så fall er det lett å komme til gulvteppet. Det er i fin stand og selges i så fall rimelig. Dashbordet er også fint. Noen liker ikke beige eller lysegrått interiør. Her er i alle fall mulighet for å sette inn et sort interiør til rimelig pris hvis du vil bruke en del timer på jobben.

Ta gjerne kontakt også på 92 22 65 44.

Hilsen Eirik.

 

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lagt ut bilder. Gulvmatter har jeg ikke. Hartge felgene er originale i dim. 17 x 8.5 og brukes kanskje selv. Får se hva jeg får for dem. Verdi ca 5.000 kr. Hele bilen er omlakkert tidligere en gang. Treffer sjelden med original farge med sølvfargene. Passasjerdøren framme ser dere har en mørkere farge. Denne døren er blitt skiftet og har original farge i tillegg til at lakken er polert. Bakluken ble fikset av en lakkerer. Den hadde litt rust over lyktene og han blåste hull med sandblåseren. Brukte noe duk til å reparere med. Ikke det beste utførte arbeidet. Typisk sånn når han skulle betale med lakkarbeid for en motor han fikk av meg et par år tidligere. Da er ikke motivasjonen på topp for å gjøre godt arbeid når han ikke får penger for arbeidet. Nedre kanten på luken hadde omtrent ikke rust før lakkeringen. Luken ble byttet fra en annen bil. Frontfangeren er veldig fin. Bilen er faktisk ikke kjørt med etter at fangeren ble montert. Jeg trenger frontfanger til en annen bil jeg har og denne er det bare å matte ned lakken på før ny lakk sprøytes. Ingen rep. Har du aspensilber met kan frontfangeren selges for 2.000 kr. Da kommer du gunstig ut av det i forhold til å kjøpe en annen fanger + lakkarbeid. Jeg synes faceliftfangeren ser fin ut og en fin avveksling til alle som har montert M5 fanger.

Kjedelig å tenke på at bilen var nesten ferdig for 3.5 år siden. Var et par ting som gjenstod. Fikk problemer med el.styringen da passasjerdøren ble byttet. Var tuklet med koblingen i det gamle nettet. Ble rotet bort med andre prosjekter. Og verdien på E39 har falt mye. Oppdaget at det sikkert må sveises på jekkfestene bak og. Frontruten sprakk + diverse rust som må fikses. Derfor tror jeg at jeg får mer for bilen med å selge i deler. Synd siden bilen var i god teknisk stand. Ikke mange E39 528 Touring med manuell kasse. Tight og fin og helt rolig i drivverket etter at hjullagerne ble byttet bak. Har mulighet for å lagre deler jeg vet er verdt noe. Så kan det være andre brukbare deler som bare vil følge med bilen til hoggeren. Regner med at bilen er hos hoggeren innen to uker. Begynner i kveld eller i morgen med demonteringen.

Eirik.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. En kompis stakk av med lykteglassene. Har selve lyktene og en annen kar er interessert hvis jeg kan sette på andre glass. Tror jeg har noen med oransje blink til å sette på.

Telefon har jeg ikke fra denne bilen. Hugget en annen bil og der brydde jeg meg ikke om å ta ut. Har en telefon til, men det er kanskje fra en E34. Jeg må i alle fall sjekke det ut.

Har telefon i min 1999 523 som jeg kjører nå. Ble fortalt at den er moderne nok til å brukes med SIM kortene i dag. Har i grunnen tenkt å beholde denne hvis det stemmer, for da er god handsfree allerede montert. Spørs hva du vil gi.

Felgene har noen skrammer men ser jo ok ut. Dekkene har greit med mønster, men er gamle. Har ikke kjørt med dem på en stund, men funket fint da. Det er jo felgene som har verdi her. Forøvrig måtte jeg bestille veldig lange bolter for å bruke på Hartge felgene. Tror de har 55 mm skaft. Så de følger med. Som nevnt vurderer jeg salg. Tenkte å sette dem på min 523 som bare har 16" med rimelige ballongdekk. 225/55-16 på 7" felg. Utrolig hva BMW holdt på med i E39 årene. Har en annen 528ia som har ganske oppskrapete felger.

Bor du i Stavangerområdet? Felger med dekk er kostbart å sende.

Skal sjekke opp i dag angående lyktene.

Eirik.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...