Gå til innhold

Lys i hovedinstrumentet lever sitt eget liv


ChristianB
 Share

Anbefalte innlegg

Opplevde følgende scenario idag tidlig på vei til jobb:
1. Lyset i hovedinstrumentet (og da mener jeg alt lys i hele instrumentet) fade't ned og opp/blafret.
2. Hovedlysbryteren på venstre side av rattet stod i normal posisjon på hakk 2 (bilen min er importert fra Tyskland og har ikke auto kjørelys kodet). Skrudde lysbryteren helt av (den stod da mao rett opp) og så ett hakk mot høyre. Da virket lyset i hovedinstrumentet som det skal (jeg har det på full styrke) ...skrur jeg til hakk 2 igjen kommer og går lyset i instrumentet som beskrevet i punkt 1.

Noen som har vært borti dette fenomenet? Kan det være selve hovedlysbryteren min som er problemet? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette var jo på vei til jobb så har ikke målt noe ennå. Er klar over at e39 er ømfintlig på batteritilstand, men den starter jo lett som bare det, så ville overrasket meg om det var problemet her. Skal sjekke dette i ettermiddag. Du skriver også ladespenning: er dette noe som influerer direkte på alt lys om det streiker? Jeg trodde egentlig lys virker via batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte spenning på batteriet mens bilen stod og gikk. Det viste da relativt stabilt rett i underkant av 14 volt. MEN, når motoren ikke går er spenningen under 12 volt...er det normalt eller kan batteriet være på vei utfor stupet? Legger også til at alt lys virket som normalt på tur hjem fra jobb. Sånne elektriske gremlinser er no dritt! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...