e 39 touring Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Kona skulle starte bilen en dag for en mnd.siden da skjedde ingenting når hun vridde på nøkkelen.Kjørte diagnose og fikk feil på ews,sletta feil og de forsvant,men bilen var like død..leste litt rundt på forum og så andre med samme problem hadde bestilt ny nøkkel,og jeg gjorde det samme..fikk ny nøkkel,nei,akkurat det samme..tenkte da å kjøre ny diagnose,men da får jeg ikke kontakt med bilen med BMW scanner1.4.0,carsoft 6.5,Autel håndholdt eller Delphi diagnose..stikket er dødt..har masse rare målinger på stikket..har spenning mellom mange av pinne på diagnose porten..Har dradd ut mye av modulene i bilen og ohmet mellom stikkene i diagnose porten og får utslag Trenger sårt hjelp,da jeg sitter med en ubrukelig bil her nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Oktober 19, 2016 Share Skrevet Oktober 19, 2016 Mest sannsynlig er ews boksen gåen, dette er en veldig vanlig feil på disse, denne blokkerer starteren ifra å virke. Prøv å ta ut ews boksen og kjør ny diagnose. Det beste og billigste er å fjerne ews boks og få programmert bort startsperre/ews ifra hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e 39 touring Skrevet Oktober 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2016 Problemet mitt er at jeg ikke får kontakt med diagnosestikk lenger..bilen stod litt over en uke i påvente av en ny nøkkel jeg bestilte,etter det fikk jeg ikke kontakt...har mistanke til at,tror det k og l line i bilen som kødder..er vel det som lar de forskjellige moduler snakke sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Oktober 20, 2016 Share Skrevet Oktober 20, 2016 Og batteri er selvfølgelig sjekket? Skjedde det ingenting? Ikke så mye som et klikk når nøkkelen ble vridd om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e 39 touring Skrevet Oktober 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2016 Ingenting skjedde..ja,batteri er bra,stått avkoblet 10 dager etter lading nå,13,66 volt..2 år gammelt..hadde de feila du ser på bilde,forsvant etter sletting det på ews..de feilene skal ikke ha så mye å bety etter som jeg leste på bimmersforum..det som bekymrer meg er at jeg ikke får kjørt diagnose..måler mye spenning på punkt i diagnosestikket der det ikke skal være spenning..husker ikke hvilken,står på en lapp uti verkstedet..mistenker at data line i bilen kødder alt til så den ikke får sendt informasjon til de forskjellige moduler..er rart at jeg ikke får kontakt med diagnose lenger,gjorde det 2 uker før,men hadde da og litt problem med å få kontakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e 39 touring Skrevet November 4, 2016 Forfatter Share Skrevet November 4, 2016 Her var problemet..var sikringsboksen under passasjersete,der sikringen til høyre i bilde hadde tatt kveld eller tæret bort..skifta hele boksen,og fiksa en kabel som var litt tæret på kabelsko Wiigern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollo Skrevet November 22, 2017 Share Skrevet November 22, 2017 Heisann, hvor finnes denne sikringboksen og hvordan er det å komme til for evt å fikse den? Tror jeg har samme problem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå