Gå til innhold

Varsellampe Automatgir

André Sundal
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

For ein tid tilbake begynte varsellampen for Airbag i bilen min å lyse. Hadde den på verksted og de fant ut at det var varselkode 50, kva enn det betyr, og at de ikkje kunne gjere noko med feilen.
Etter dette har det skjedd litt ymse morro med det elektriske i bilen. Stereoannlegget har slått seg av og på, og nå slår det seg ikkje på i det heile tatt. Setevarmeren har sluttet å fungerer. Knappene i rattet har sluttet å fungere.

Varssellampen for airbag lyser no veldig svakt og forsvinner om eg trykker på rattet/fløyten. Fløyten fungere helder ikkje lengre. Planen var å skru opp rattet for å riggle litt på ledningene til airbaggen for å sjekke om det er en løs connector. Men har ikkje komt so langt enno.

På vei til arbeid idag begynte bilen å miste motorkraft i ett lite sekund for så å komme igjen. Dette skjedde to-tre ganger på rappen og då begynte varsellampen for Automatkassen å lyse, nødmodus. Stoppet bilen og tok en tenkepause menst eg leitet i serviceboken for tips. Startet bilen igjen å kjørte til jobb med lampen lysende, men uten noe tap av motorkraft.
Videre i kjøringa til arbeid begynte ogso lampen for handbrekk å lyse gult og antispinn-avslått lyste opp samtidig. 

Bilen står no parkert, uten handbrekk men i park-modus, til eg er ferdig på jobb. Kan vere at ting er vekke om en 8 timers tid, men er veldig bekymret for at dette kan vere en feil som dukker opp igjen. 

99kfn8x6bqt08w2s5tdg.jpg

post-82944-0-75080500-1409160975_thumb (1).jpg

Endret av André Sundal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takker for raske svar! Har googlet litt og ser ut som det er en måte eg kan teste volten på batteriet ved å trykke på dashbord-pinnen og velge valg NR19 for å låse opp testmodus. Og deretter velge NR9 for å teste batterivolt. 
Skal gjere dette straks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk målt volten på batteriet med å bruke dashbord testen. Den ligger 13,6V til 13,8V når bilen er i gang med parklys og grøftelys på. Dette er vel omtrent normalt?

Eg tok ogso av den negative polen på batteriet, og lar den stå i noen timer før eg reiser hjem fra arbeid siden automatkasse/nødmodus lampen fortsatt lyste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ein kollega som ogso forklarte at det kunne vere for lite kjølevatn i systemet. Kan det slå ut nødmodus ?
Har byttet radiator for ca en uke siden. Men luftet systemet godt og fylte på kjølevæske. 

Endret av André Sundal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen er her fremdeles etter å ha fylt på kjølevæske, som var omtrent fult.
Har nappet ut sikringen til aribagen, dette har hjelpt på problemet tidligere. Lampen har sluttet å lyse. Men feilen er der fremdeles idag på vei til jobb.
Bilen 'døde vekk' i ett lite sekunds tid før den kjører på igjen. Virker som at den mister reaksjonen fra gass pedalen i ett lite sekund før den kommer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å bytte batteri/ koble til startkabler fra annen bil? La eventuelt batteriet ditt lade noen timer med startkabler før du tar av minuskabelen for å resette elektronikken og starter opp, fremdeles med lading fra en annen bil. Med spenning fra en annen bil, burde ikke elektronikken i din bil svikte hvis det er ladingen din som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nei tenkte å sjå om eg fikk tak i eit batteri som eg kan prøve å bytte.

Fant ogso en annen tråd som beskriver problemet mitt ganske bra. 
Tenningslåsen kan ogso vere den skyldige ser det ut som. 

Endret av André Sundal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...