Gå til innhold

Ulyd når man ratter. Slepering?

gullsakar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Det rasler og knaker veldig når jeg vrir rattet i lave hastigheter/stillestående. Legger ved en video som angir lyden ganske greit. La mobilen oppå dash så motoren høres naturligvis også. Det som høres ut som en 'vind' og de etterfuglte 'knakene' er det som plager meg. Føles som det er servosystemet som bråker men de 'knakene' kan nesten kjennes ut som slitte fjærbeinslager. Noen gode ører der ute? Evt noen gode tips for å sjekke videre på lagerene.?

Skal kjøpe inn ny olje å se om det kan ta noe av lyden.

Nytt opptak 3 (kopi).m4a

Endret av gullsakar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har bytta servo olje nå. Føles som det ble noe bedre men sikkert bare placebo effekten..:) olja som var på var helt brun så godt å få bytta uansett. 

Noen som vet om gåen slepering kan lage disse ulydene..? Syntes egentlig lydene ble forsterket etter jeg bytta til m sport ratt for ca 2 mnd siden.. 

Har lest noe om smøring av ledd i rattstammen. Erfaringer rundt dette?

Endret av gullsakar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken modell er dette? Hatt litt ulyder i halvannet års tid, selv. Nå er det på tide med eu-kontroll, så nå MÅ jeg uansett på verksted. Spent på hva de eventuelt finner. Dette er en 1-serie -08 modell, gått 148 000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ulyd i slepering/ratt, men pga dugg på rutene i høst satt jeg inn en fuktsluker (torrballen) i bagasjerommet og en som man kan tørke i micro som jeg la på dashbordet. Er nå ikke plaget av fukt eller dugg på rutene og i tillegg så forsvant lyden fra rattet!?! 

Kan være så enkelt, så anbefaler å prøve det om det ikke er gjort allerede :-)

Dette er hva jeg har brukt, finnes mange alterntiver med samme effekt.

Torrballen

Pingi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...