Morteny0 Skrevet Oktober 30, 2016 Share Skrevet Oktober 30, 2016 Se mitt vedlagt bilde av innsug, en swirlflaps er bortevekk, som i tidligere tråd nevnt går bilen ujevnt til 1300omd i park, ved kjøring drar den dårligt til 2500-3000omd før den føles normal ut. Prøvde å starte uten innsug, da kommer det eksos ut nr 2 kanal, det vil sei den flapsen har måtta dotte ned, så forflyttet seg til hullet på siden. Er dette et klart tegn på motorhavari, noe sier meg at en eksosventil må stå åpen pga det ryker. Må jeg bytte hele motor?,.har ufatteligt lite peiling... å trenger sårt hjelp da bilen havarerte rett etter kjøp :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 30, 2016 Share Skrevet Oktober 30, 2016 For min del, ble det målt nesten null komp på en sylinder (E39 525d) og fant at en swirlflap var borte. Jeg kjøpte en brukt motor som hadde 50k mindre på telleren og alle swirlflaps fjernet, går som en klokke fortsatt og turbo på ny motor var veldig mye bedre stand enn den som var på gamlemotoren - var råd fra verksted å satse på brukt motor. Startet med litt fusking og rar gange før den døde helt. . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå