Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E61 med hydraulisk bakluke. Jeg bytta nylig den vanlige demperen på passasjersida da den gikk tungt for å ikke overbelaste den "aktive" demperen på førersida med hydraulikk som åpner/lukker luka. Nå har denne demperen på førersida hoppet av kula på bilen og jeg får den ikke til å sitte igjen. Jeg klemmer den på så det kommer et lite knepp, men etter å åpne luka et par ganger detter den bare av igjen. Har prata med verksted og de sier at sylinder/demper må byttes. Må man virkelig bytte hele sylinderen fordi innfestingen er slitt eller ødelagt? Skulle ønske det er noen som vet om alternative løsninger her da sylinderen koster 9.000,- og fungerer helt fint med unntak av denne innfestinga...

Skrevet

Dessverre så er det slik ja. Og ikke bare det, men slangene henger fast på sylinderen, så disse må også byttes i samme slengen, noe som er en drittjobb.

Det som kan gå an er å gjenge opp et lite hull i kulen, så bore et hull gjennom festet i sylinderen på samme sted, og så sette en bolt inn her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...