Gå til innhold

løs innmat i katalysator

Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har lest informasjon om alle såkalte forbedringer som ble gjort da M62 motoren kom ut i forhold til M60 på e30.de. Motorunterlagen. Og mange år senere viser det seg at M60 motoren er så mye bedre og holdbar. Dårlig register er det mest alvorlige. Har ikke hørt om termostatproblemer, men det er noe med termostathuset som gjør at motoren skal bli fort varm og åpner visstnok først ved 120 grader. Det er dårlig kombinasjon med plast. Ikke den eneste av BMW motorene som ble dårligere.

Har lest en del om bygging av hybridmotor. Bunndelen brukes komplett som den er. Så skal 4 liter toppene passe rett på M62 blokken. Man bruker da registerdekselet fra M60 + alt av registeret fra M60. Ledningsnettet og hjernen og. Er bare et par småting som må fintrimmes. Flere måler effekten til 280 hk på bakhjulene. Med mer fintuning regner en av karene der å komme opp i 290 hk på hjulene. Jeg skjønner ikke den amerikanske måten for dreiemoment, og må finne en konvertering neste gang. Det rapporteres i alle fall om at motoren har det gode bunndraget fra 4.4 motoren, men at den er mer turtallsvillig oppover. M60 motorene har kammer som er vesentlig kvassere enn på M62. Jeg hadde håpet på å slippe å bytte toppene på M62, siden ventilene er like som på B40 motoren. Må nok prøve selv om kambroene passer over på M62 toppene. Da ofrer jeg deler fra 3 liter motor for å se om det går. Kammene og register skal være likt på 3 og 4 literne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...