Gå til innhold

BMW F01 ujevn på turtall med kald motor

bayerische1987
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg kjent med denne motoren men dette set jo ut som rør fra veivhus til turbo. hvis det er gått fra hverandre i skjøten der så tror jeg du kan utelukke glødeproblemer for å si det sånn.. 

men igjen jeg kjenner ikke denne modellen i det hele tatt så ikke skyt meg om jeg tar feil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt tro at dette er problemet med at motor vibrerer ved oppstart på kald motor. Da burde problemet vært der ved varm motor også.
Det samme gjelder at den kveler seg, er ikke problemet på varm motor der, er det ikke dette som er problemet.

Man kan fint kjøre uten det trykkrøret der, bilen vil bare gå utrolig dårlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Liten update her. Byttet renluftsrøret, ingen effekt på problemene med kald start (men måtte bytte den uansett siden røret var delt).

Hadde bilen på etterkontroll på EU, byttet casterstag og justerte tåkelys. Byttet da samtidig noe de kalte glødeboksen. På fakturaen stod det Preheating control unit. Startet bilen igjen i dag etter en natt med minusgrader, fortsatt samme problem. Så hva tror dere jeg burde gjøre nå? 

De tok samtidig en systemscan på verkstedet og fikk opp 20-30 feilmeldinger på elektronikken, alt fra seter til sensorer. Men alt virker på bilen, alle knapper, sensorer, og funksjoner virker som de skal. Hva kan det være som gir alle disse feilmeldingene?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Otis skrev:

Høres ut som de har skiftet feil del. Altså de skiftet gløde relè, men det burde kanskje vært skiftet glødeplugger.

Og hva tror du om alle feilkodene? Hadde bilen inne på service med bytte av skiver og klosser bak, pluss olje og bremsevæske. Kan det være fiktive feilkoder fordi batteriet har vært koblet av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...