Gå til innhold

Ettermontere bmw apps på E91

Anbefalte innlegg

Det finnes et tonn med info på dette emne, men folk har forskjellig utstyr i bilene siden og finner ikke konkret hva jeg trenger

har en E91 med følgende utstyr:

største navi med hardisk og greier, USB/Aux i midtkonsollen samt mulighet for og klikke på en docking til iPhonen. USB i hanskerommet og Bluetooth. 

Disse kodene har jeg:

S609

S620

S644

S6FL

Hva mangler jeg for og få BMW apps osv. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt update.

Koed hadde combox til min bil som heter 84109257161 til 5000kr :D men det selges brukt på ebay fra 1500-2000kr:D hvilke kabler vil jeg trenge?

Fant også litt info om at idrive systemet mitt må oppdateres før jeg kan legge inn noe nytt kart, fordi den er produsert i april 2009. Grensa var vist mars 2010-->

Hvis jeg bruker software updaten som heter UPD01008.bin vil jeg da kunne bruke siste kart oppdatering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil trenge ny kontakt på bluetooth-modulen, da denne er annerledes enn den du har, ellers er det plug & play på det området.

Kart kan oppdateres, men de aller tidligste versjonene støtter ikke oppdatering via USB (må bruke DVD). Hvorvidt din bil støtter kartoppdatering via USB er vanskelig å si, men jeg vil tro det. Uansett så er det bare å prøve.

BMW apps krever forøvrig programvare enda nyere enn dette igjen, men ikke for ny.

Oppdateringen du henviser til er for bluetooth-enheten og gjelder støtte av mobiltelefoner og slikt. Software-oppdatering som kreves for f.eks. apps kan ikke gjøres via USB, og krever litt heftigere utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...