GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

har en X5 3,0 sd 2008 twin turbo. Der jeg har fÄtt oljelekkasje i omrÄder turbo-intercooler,merker ogsÄ av og til lukten av oljekamp . Er det noen her inne som vet hva dette kommer av/fra? Ønsker ogsÄ gode tips til et godt verksted som kan se pÄ/fikse dette uten at man blir ruinert Þkonomisk. Svar mottas med stor takk.

Skrevet

Det samler seg hvertfall mye olje pÄ bunnplata under motor,og drypper ned pÄ gulvet rett foran hÞyre forhjul. Fikk dem til Ä titte litt nÄr jeg hadde service, men fikk bare til svar at det kom fra slangen til intercooler. SÄ da tenker jeg kan det vÊre turbo som er slitt eller er det noe annet. ?

Skrevet

Helt vanlig pÄ diesel motorer det. Er som Otis skriver. Er Änding ifra toppen pÄ motoren som kommer ut der. Noen motorer Änder mer enn andre. Kan jo vÊre pakningen pÄ den slangen som er dÄrlig sÄ kan jo prÞve Ä bytte den. Den koster bare 2-3000kr!!!

Kan ogsÄ vÊre smart Ä ta av intercooler Ä se om det ligger mye olje inni den.

Jeg har byttet slange pÄ en X1 en gang. Den lakk ogsÄ olje ned i det omrÄdet, men da var det slangen som kommer ifra luftfilteret/toppen som ikke holdt tett. Byttet den og da ble den tett.

Skrevet

Tusen takk for godt svar og forklaringđŸ‘đŸ» da skal jeg fĂ„ skjekket intercooler og event bytte pakning

Skrevet (endret)

Tror ikke du fÄr kjÞpt ny pakining, men du mÄ kjÞpe hele slangen.. Men vÊr HELT sikker pÄ hvor det lekker olje fÞr du kjÞpe ny slange.

Endret av Øyvind L.
Skrevet

Takk for god info. SÞkte etter video om demont og remont av intercooler. Fant en pÄ russisk, men hvis noen vet av en bedre sÄ Þnsker jeg gjerne en link. Er det noe spes jeg kan bruke til Ä rense Intercooler hvis det er mye oljesÞl i den?

Skrevet

Kan ikke se for meg at det er nÞdvendig med rens av intercooler, ved en sÄ liten oljeskvett. Det er vel bare Ä la intercooler stÄ i ro og tÞrke bort det du fÄr til? Det flyter jo ikke akkurat med olje inni der.

Skrevet (endret)

Ok.takk😉nĂ„r jeg fĂžrst har dere kloke hoder pĂ„ trĂ„den. Hva mener dere om bytte av olje pĂ„ girboks. Vanlig bytte av olje og filter eller  bytte og fĂ„ flushet? Var jo en hĂžy prislapp for flush.

Endret av Snekkar1
Vil ha med mere i komentar.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...