Gå til innhold

Bmw 520d A F11 DEFEKT MOTOR / MOTORBYTTE

teleo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 7/2011 520d A F11 (N47D20C) med defekt motor, bilen var innom et lokalt Bosch verksted for en sjekk av injektorer, det ble konstatert lekkasje rundt flere injektorer to var visstnok greie å få ut og to var vanskelige (ble brukt makt og kjemikalier for å få dem ut..)  To dager etter at jeg hentet den på verksted og etter kjørte 11! rolige mil på E18 og E6 bråstoppet motoren og står nå bom fast.. (Eneste varsellampe er lavt kjølevæske nivå, som kom opp etter at motoren stoppet).  Vet ikke hva som har skjedd ennå.., verksted eieren skal se på den på onsdag( ut med injektorer og kikke med kamera).  

Uansett hva han finner ut må jeg nok få tak i en "ny" brukt motor, må jeg bruke en 2011 mod eller passer en nyere motor 2012-2014 uten problemer?

Er det noen her som har en passende motor til salgs?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville funnet meg et nytt verksted. En som sender deg på veien igjen med lekkasje rundt injektorene har ikke mye forståelse for hvilke følgeskader slikt kan gi. En ting er som du opplevde, at motoren skjærer seg, men det kan også begynne å brenne..

Her burde vedkommende som sendte deg på veien igjen lagt seg langflat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hawkon88, jeg tror ikke det var lekkasje rundt injektorene nå, men har fått info om at det kan være en injektor som har gitt seg etter herjingen for å få dem ut, og som da har pumpet inn diesel i en sylinder og medført varmgang/smelting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg bruker merkeverksted, nettopp for å unngå slikt amatørmessig arbeid. Her synes jeg verkstedet må ordne opp, de har forsikring for slike saker som dette. Jeg ville fått dokumentert at dette er følgeskader av den jobben de har gjort, da står du sterkere i en eventuell tvist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...