Gå til innhold

Motorbytte fra M54b22 til M54b30 - hva må byttes anna en motor ?

Isaksen91
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Vurdere å bytte motor I min 320ia 2.2l 2002. Men er da usikker på dette området. 

Så jeg lurer på hva anna enn bare motor som må byttes? Passer gearkasse osv over ?

Endret av isaxen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E kjempe fornøyd me bilen eg har, men er mye olje søl og slit med min nåverende motor. Så tenkte at det kansje va like greit å hive inn en b30 motor istedenfor å bruke en masse på reperasjoner på min b22 :) dem e jo identiske så godkjenning va ikke først I tanken, heller å få bilen å gå. 

Men passer nåverende gearkasse osv over.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 girkassen passer rett på 3 literen. To bekjente kjøpte og 320 biler med 330 motor. Så dette er et enkelt motorbytte av samme type motor. Begge bilene var ikke godkjent ombygd. Motoren vil og starte, men mappingen på hjernen bør oppgraderes til 330.

Det beste er jo å gjøre det riktig. Hvis prisforskjellen på en 330 og din 320 er stor, kan en ombygging lønne seg. Regner med det bare er kalipperne som må byttes framme for å få en 330 forstilling. Får du tak i en komplett bakstilling, 328/330 girkasse og 330 mellomaksling har du alt på plass for å få bilen godkjent ombygd. Så må du se om dette lønner seg.

Ellers kan en 325 motor på 192 hk være et annet alternativ hvis det blir vanskelig å gjennomføre 330 ombygging.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...