Isaksen91 Skrevet November 17, 2016 Share Skrevet November 17, 2016 (endret) Hei! Vurdere å bytte motor I min 320ia 2.2l 2002. Men er da usikker på dette området. Så jeg lurer på hva anna enn bare motor som må byttes? Passer gearkasse osv over ? Endret Januar 26, 2017 av isaxen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isaksen91 Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isaksen91 Skrevet Desember 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2016 Ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Desember 5, 2016 Share Skrevet Desember 5, 2016 Skjønner egentlig ikke hva du skriver, men kan du ha tett pollenfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isaksen91 Skrevet Januar 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2017 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 25, 2017 Share Skrevet Januar 25, 2017 Kjøp heller en orginal 330i. Alt av understell og drivverk må byttes over for å få bilen godkjent uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isaksen91 Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 E kjempe fornøyd me bilen eg har, men er mye olje søl og slit med min nåverende motor. Så tenkte at det kansje va like greit å hive inn en b30 motor istedenfor å bruke en masse på reperasjoner på min b22 dem e jo identiske så godkjenning va ikke først I tanken, heller å få bilen å gå. Men passer nåverende gearkasse osv over.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 320 girkassen passer rett på 3 literen. To bekjente kjøpte og 320 biler med 330 motor. Så dette er et enkelt motorbytte av samme type motor. Begge bilene var ikke godkjent ombygd. Motoren vil og starte, men mappingen på hjernen bør oppgraderes til 330. Det beste er jo å gjøre det riktig. Hvis prisforskjellen på en 330 og din 320 er stor, kan en ombygging lønne seg. Regner med det bare er kalipperne som må byttes framme for å få en 330 forstilling. Får du tak i en komplett bakstilling, 328/330 girkasse og 330 mellomaksling har du alt på plass for å få bilen godkjent ombygd. Så må du se om dette lønner seg. Ellers kan en 325 motor på 192 hk være et annet alternativ hvis det blir vanskelig å gjennomføre 330 ombygging. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå