Øyvind L. Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Er det noen som vet om det sitter noe elektronikk inni denne klumpen på taket? Jeg klarer ikke å ohme igjennom den iallefall. Jeg har veldig dårlig radio signal i bilen så mistenker at det er feil med denne. Er ikke dårlig kontakt noen plass og antenneforsterkeren er ikke deffekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Jeg er usikker, men jeg har en liggende om det er av interesse (for biler uten navi vel og merke). Ellers så kan det jo være antenneforsterkeren som er synderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Min bil har navi og telefon så den passer ikke desverre. Hvis jeg kobler av antenneforsterkeren så forsvinner radioen helt så virker jo som at den virker, men det jeg stusset lit på er hvorfor ikke jeg måler kontakt igjennom den antenneklumpen. Ohmer ifra pluggen under taket og til hullet hvor antennepisken er skrudd nedi. Der er den ingen kontakt så må jo være noe som blokkerer. Jeg kjøpt en slik sak som jeg koblet inn på antenneledningen i taket. Splitter den ledningen som kommer ned ifra taket(tok ned taktrekket for å komme til) slik at jeg kan bruke den originale takantennen som DAB antenne, men av en eller annen grunn så får jeg ikke noe bra DAB signal da heller.(FM dekning har vært dårlig så lenge jeg har hatt bilen). Jeg vil ikke ha en slik DAB anette i vinduet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Om jeg kommer på det skal jeg ta å ohme den klumpen jeg har liggende, og se hvilke verdier jeg får. Jeg har forstått det slik at slike splittere ikke er det helt store, så vet ikke hvor store forventninger du bør ha der. Et alternativ til DAB-antenne er å benytte DAB-antenne fra f.eks. e88 (1-serie cab), da denne sitter i bakfangeren. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 3 timer siden, awt skrev: Om jeg kommer på det skal jeg ta å ohme den klumpen jeg har liggende, og se hvilke verdier jeg får. Jeg har forstått det slik at slike splittere ikke er det helt store, så vet ikke hvor store forventninger du bør ha der. Et alternativ til DAB-antenne er å benytte DAB-antenne fra f.eks. e88 (1-serie cab), da denne sitter i bakfangeren. Flott hvis du kunne prøvd å ohme den du har.. Den DAB antennen til E88 var jo smart forslag, men ser den koster 3000kr!!!.. Litt kjedelig å kjøpe også virker det kjempe dårlig det også.. Vet du hvor i fangeren den DAB antenne er plassert? I siden eller midt på? Hadde ikke veldig store forhåpninger angående den splitteren, men for 250kr så var det verdt et forsøk, men det var ikke godt nok så må finne på noen annet. Jeg har Dension DAB modul i min. Vet ikke om denne modulen er veldig sær på signaler eller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå