Gå til innhold

Dårlig lyd i aux


Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg? 

Jeg vet det finnes mange tråder om emnet aux, men finner ikke svar på problemet mitt. Har en 2005 (e61) mod 530dat hvor stereo ikke var prioritert da denne bilen var ny. Når jeg kjøpte denne var det montert aux kabel for stereo og jeg har selv oppgradert høytalere. Utfordringen er at lyden er betraktelig dårligere ved bruk av aux sammenliknet med radio og cd. Lyden på mediaspiller er naturligvis på det høyeste. Ved bruk av aux virker det til at subbene under setenene nesten ikke responderer i det hele tatt og høytalere ellers er preget lite fyldig lyd. 

Det ser ut til at aux er ettermontert og kodet aux. Det jeg ikke ser ut til å ha er aux volum som noen nevner i forumtråder. Noen som kan hjelpe?

Endret av alexandernk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som opplever dette. Det har med at AUX-kabelen du plugger bak i spilleren har en motstand. Det er en svart klump omtrent midt på kabelen. Enten kan du kjøpe en ny kabel uten motstanden, eller du kan lodde sammen kabelen uten motstanden :) Da blir volumet like høyt og like "kraftig" som lyden fra radioen og CD-spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎21‎.‎11‎.‎2016 at 11.35, Eselfjes skrev:

Veldig mange som opplever dette. Det har med at AUX-kabelen du plugger bak i spilleren har en motstand. Det er en svart klump omtrent midt på kabelen. Enten kan du kjøpe en ny kabel uten motstanden, eller du kan lodde sammen kabelen uten motstanden :) Da blir volumet like høyt og like "kraftig" som lyden fra radioen og CD-spilleren.

Dette fungerte for meg. Nappet ut kabelen og loddet den sammen uten den motstanden du refererte til. Tusen takk for rask svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
3 timer siden, Eselfjes skrev:

Samme greia, fjern motstanden. 

Hva er denne "motstanden" da, en del på selve AUX-kabelen eller? Merker det samme på en E90 LCI selv, dårligere kvalitet på avspillingen ved AUX enn ved radio/CD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke med de andre, men her er det snakk om en helt vanlig AUX kabel med 3,5mm jack i hver ende og igjen ene enden i tlf og andre i midtkonsollen, men hvor er denne motstanden ? Kan/må jeg kjøpe en ny kabel bare ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bare for morroskyld, noen som vet hvor man får tak i denne kabelen uten motstanden? Evt, hvor mye må demonteres for å komme til motstanden? Er det nok å bare ta ut spilleren eller må jeg dra ut hele kabelen? 

Endret av Roneids
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...