e34er Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 (endret) Hei! Har et lite (stort) problem som jeg ikke blir helt klok på. På bilen min skulle jeg bytte bremseklosser som i utgangspunktet er veldig lett. Men for å gjøre dette måtte jeg selvsagt ta av bremsecaliperen, og når jeg skulle sette på denne igjen gikk det galt. Jeg har antageligvis dratt igjen for hardt på disse "gliderne" slik at gjengene ble ødelagt slik at bremsecaliperen ikke ville feste seg skikkelig (det er ikke gjengene på skruen som ble ødelagt, da jeg kjøpte en ny for å prøve). Så til problemet mitt; hva heter den delen man fester bremsecaliperen til? Jeg har kommet fram til at det heter bremseklave, men når jeg søker opp det, får jeg bare opp bremsecaliperen. Jeg trenger kun holderen/bæreren til caliperen, altså den delen man skruver disse glideskruene inn i. Håper at noen med litt peiling eller har hatt samme problemet kan hjelpe meg Dette gjelder en e34 525tds touring med bremseskivetykkelse på 22mm (ventilerte) Endret November 26, 2016 av e34er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 De heter bremseklave på GSBildeler Ville anbefalt deg å ta en tur inn på BMW E34 Norge facebook gruppen og spurt om noen hadde en brukt til salgs da de nye koster 2-3000kr Husk å nevn hvilken modell (f.eks 520i Touring) du har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34er Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Hmm, takk for svar var det jeg har prøvd å unngå, for er jo veldig dyrt for en så liten del.. har spurt inne på den gruppa før, men har ikke fått positivt svar, og så spurt rundt på flere bilopphøggeri, men mange som ikke skjønner hva jeg mener men er det mulighet for å gjenge opp igjen bremseklaven, og heller få tak i en annen dimensjon på skruen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Mener det finnes noe "rep. sett" for sånt, men om de passer til så gamle biler. Jeg ville gjort et nytt forsøk på gruppen. Jeg ser f.eks at på Finndel.no der heter klavene "Bremsecalipper brakett", så kan være du må bruke det navnet når du spør hos bilopphøgger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34er Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Hmmm, hvorfor kan det ikke bare være et og samme navn på samme delen tro takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 (endret) Jeg kan ofre en klave fra en E34 kalipper med 22 mm skiver. Koster 400 kr + frakt 160 kr. På tysk heter det kalipperholder eller bærer, og det gir litt mer mening. Sveitserne sier ofte bremsetang til kalippere, som og beskriver funksjonen godt. Hilsen Eirik. 92 22 65 44. Endret November 26, 2016 av Eirik Viste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå