BMW_320D_Oslo Skrevet November 29, 2016 Share Skrevet November 29, 2016 Hei, Kan blokka sprekke ved å kjøre med en defekt toppakning for lenge? Eller gåen vannpumpe, egr-ventil, etc? Blokka har sprukket nå og lurer på evt hvorfor dette skjedde. Skjer vel ikke uten videre dette? Hatt hvit røyk ut av bilen i lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 29, 2016 Share Skrevet November 29, 2016 Hvordan har du kommet frem til at blokka har sprukket og toppakningen har gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320D_Oslo Skrevet November 29, 2016 Forfatter Share Skrevet November 29, 2016 Fikk beskjed om dette på verksted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 29, 2016 Share Skrevet November 29, 2016 (endret) Blokken skal ikke sprekke, men toppen din kan det. blokka kan ha hatt defekter fra fabrikk, vann kan ha frøset, eller kokt. Uansett, så spiller det liten rolle hvorfor- da motoren er boss uansett. Endret November 29, 2016 av Hawkon88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320D_Oslo Skrevet November 29, 2016 Forfatter Share Skrevet November 29, 2016 Så da toppen min (sikkert jeg som har hørt feil bare, ikke mekaniker for en femmer) er gåen må jeg bytte motor regner jeg med? Men dette kan da skje via av å ikke bytte defekt toppakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 29, 2016 Share Skrevet November 29, 2016 Kostnadene med å flytte over topp kontra å bare finne seg en motor på et huggeri, gjør at det billigste, raskeste og letteste er å bytte hele motoren. Er det 136hk m47 motoren du har eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320D_Oslo Skrevet November 29, 2016 Forfatter Share Skrevet November 29, 2016 177hk. Fikk beskjed om at blokka er sprukket av verksted. Hvit røyk, overopphetet motor i lang tid. Byttet diverse deler uten at det har funket. Nå da som sagt sprukket blokk og må ha ny motor. Kunne dette vært forhindret er spørsmålet her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 29, 2016 Share Skrevet November 29, 2016 Hvordan kan de si at det er sprekk i blokka når det mest sannsyøig er i toppen (samme symptomene). Eneste måten er å åpne motoren. Ta toppen av og se etter sprekker. Ny motor må du ha uansett. Men om det kunne vært unngått dersom det er sprekk i blokka? Nei... jeg har kjørt mange bmw motorer varme i løpssammenheng. Og blokkene har aldri gitt seg. Hvis du har kjørt med dette i lengre tid, og verkstedet har byttet flere deler for deg, uten at det har hjulpet, så er jo spørsmålet om ikke dem skulle sett at motoren skulle vært byttet fra dag 1. 177 utgaven begynner å komme på opphugging. Jeg ville såandert 10 lapper på "ny" motor. Deretter åpnet den gamle motoren og sett om du fikk eventuell refundering av beløp som verkstedet har brukt på den motoren du har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå