Dan9el Skrevet Desember 18, 2016 Share Skrevet Desember 18, 2016 Heisann. Har en Bmw E60 525D 04 mod. Hvor jeg får opp batterilampe, abs, girkasse i nødmodus. Også begynner skjermen og blinke, også stopper bilen til slutt.. Det blinker også i park lys/skiltlys når bryteren står på 0 og jeg setter på tenninga (se Video som vedlegg). Har byttet IBS sensor, byttet batteri, tatt diagnose, sjekket lading og alt virker ok. Men har en liten formening om noe lav spenning når jeg starter bilen etter den har stått litt, da er vindusviskerene også gør trege, også kommer de plutselig etter jeg har kjørt litt.. Tenkte og høre her om noen har vært borti noe lignende, før jeg setter den på verksted.. Takk for svar på forhånd ! video-1482090122.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 18, 2016 Share Skrevet Desember 18, 2016 (endret) Det at det blinker i ringene og skiltlyset ditt ved oppstart (tenning på) er helt normalt fordi pærene dine ikke er 100% canBUS frie og canBUS er ikke deaktivert (noe som er best ved skifte til LED så man slipper blinking, feilmelding etc. ) Hva er spenningen da når bilen har stått? Hva sier diagnosen? De andre symptomene dine høres fryketlig ut som lav spenning ja. Når det skjer på E60 så blir det tivoli av feilmeldinger. Endret Desember 18, 2016 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan9el Skrevet Desember 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2016 Tusen takk for svar! Skiltlys er led, og har akkurat kjøpt nye pærer til angeleyes'a, på gsbildeler. Lader 14,8V. Men vet du om det kan ha noe og si da jeg ikke har kodet inn nytt batteri? Tenkte det ikke var krise om jeg ikke gjorde det.. Er bare så rart.. har byttet ett batteri pga det her.. Så må prøve og løse den gåten her nå.. på diagnosen var det jo en Hælvettes masse feil da, grunnet alle de gangene det har skjedd. har prøvd og se igjenom, men finner liksom ikke noe som kan ha noe med det og gjøre heller.. Men jeg fikk jo opp IBS feil. (derfor jeg byttet). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 18, 2016 Share Skrevet Desember 18, 2016 Hvis batteriet ikke er kodet inn eller registrert så er sjangsen stor for at det nye batteriet har tatt kvelden. Du må måle hvilespenning på batteriet, etter at bilen har gått i sleepmodus. Gjerne etter 1 døgn i ro. En må kode inn nytt batteri om det blir endret i størrelse eller type. Registrere nytt batteri om det endres til samme type. Ellers vil det nye batterie bli defekt etter tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Desember 29, 2016 Share Skrevet Desember 29, 2016 Hmm nå leveres nye BMW`er med AGM batterier, hvilken batteritype har du erstattet det med? Viss du endrer type batteri uten koding kan jeg tenker meg det kan bli litt trøbbel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå