fish Skrevet Januar 19, 2017 Share Skrevet Januar 19, 2017 (endret) -07 118d M47 (prod 12/06) Skal bytte batteri, glødeplugger og blende swirlflaps. Når jeg først er i gang, hva annet kan være lurt å bytte? Registerstrammer? Er det noen svakheter med motoren som kan forbedres? Endret Januar 19, 2017 av fish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 19, 2017 Share Skrevet Januar 19, 2017 Egr bør blendes. Termostater er typiske m47 feil. Billig å bytte når du "først er igang". Når du tar av drivreima så kontrollerer du løpehjul for slitte lager. Veivhusfilter bør byttes hvis du ikke allerede har byttet det ved sist oljeskift. Feil på register er ikke en gjengangerfeil på m47 slik det er på n47. Vil si det er litt unødvendig slit å åpne framsiden av motoren kun for å sjekke registeret. Men strammeren er ikke dum å bytte. Det man ikke får kontrollert er glideskinna for kjede. Denne er i plast og kan bli moden for utskifting rundt 300.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 21, 2017 Share Skrevet Januar 21, 2017 På m47 så gidder man ikke blende EGR, man fjerne hele dritten. Mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå