Mons1 Skrevet Januar 23, 2017 Share Skrevet Januar 23, 2017 Vurderer sterkt å kjøpe en 2014 BMW 520d Touring xDrive (F11). Jeg ligger unna 163hk, men vil gå for 184hk og 8-trinns automat. Så hva er de sterke og svaker sider med denne modellen. Noe spesielt å sjekke. Er jo relativ ny modell, så de fleste har jo ikke gått så mye og erfaringene er vel begrenset. Har testet en og jeg falt pladask for denne kombinasjonen med sterk diesel, xDrive og komforten F11 gir. RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 24, 2017 Share Skrevet Januar 24, 2017 Hvis det er en ren 14 modell Lci du har falt for,så har den 190 Hk,det er den nye B47 motoren..Men uansett,knall gode biler. Har to stk selv. En 15 520d og en 14/15 535i. Begge touring utgaver. Dette er biler med høy komfort,gode å kjøre samt mye av barnesykdommer er blitt borte etter 2013. Så bare å kjøre på:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Januar 24, 2017 Share Skrevet Januar 24, 2017 Viktig med ei skikkelig drivlinjeforsikring når garanti går ut. Da registerkjede fortsatt er litt bingo på N47 motoren til BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 On 24.1.2017 at 8.17, bmw cab skrev: Hvis det er en ren 14 modell Lci du har falt for,så har den 190 Hk,det er den nye B47 motoren..Men uansett,knall gode biler. Har to stk selv. En 15 520d og en 14/15 535i. Begge touring utgaver. Dette er biler med høy komfort,gode å kjøre samt mye av barnesykdommer er blitt borte etter 2013. Så bare å kjøre på:) Nei det er årskiftet 13/14. Den har ikke B47N som har 190hk. Denne har 184hk. Ser at det er dugg i lyktene framme og leser at dette er ofte et problem. Er det noe å gjøre med dette? Ellers er det en strøken bil uten en ulyd. Denne har AdBlue-motor (Euro6). Og ja den er helt nydelig å kjøre. Hørte en ulyd på passasjersiden og etter mye "lytting" så fant jeg ut at det var beltespennen som lå å vibrerte mot B-stolpen. Eller ingen ulyder i interiøret Blir en langtur i helgen på 400km så tar jeg en avgjørelse. Størrelsen ble litt overveldende i forhold til den gamle E46. Det merket jeg når jeg skal kjøre inn i garasjen. Måtte kjøre inn hengerfestet for å få porten ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 On 24.1.2017 at 13.08, Eivind320x skrev: Viktig med ei skikkelig drivlinjeforsikring når garanti går ut. Da registerkjede fortsatt er litt bingo på N47 motoren til BMW. Noen som kjenner til årsaken til at disse motorene har denne svakheten? Ryker det bare plutselig rett av, eller kommer det først noe rasling pga manglende kjede-stramming? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Januar 27, 2017 Share Skrevet Januar 27, 2017 (endret) Det finnes en egen registerkjede tråd her inne http://bimmers.no/forums/topic/745659-registerkjede-problemer-n47-motor-kjent-problem/#comment-2474361 Men slik jeg opplevde det, var det rasling fra registeret, som kom pågrunn av ei strekt kjede og dårlig strammer. Han i kundemottake på det ene bmw verkstedet her oppe kunne faktisk høre hvor kritisk det egentlig var. Og i mitt tilfelle var det i startfasen, slik at jeg fikk byttet det før registeret havarerte. BMW har ikke anerkjent problemet fordi det blir fryktelig dyrt. Derfor tar de det ofte på Goodwill og garanti, men det er veldig individuelt. Derfor er det viktig med ei god forsikring slik som Gjensidige har. De sier 8000kr i egenandel uansett. Bilen må være under 8 år og 200 000km, pluss komplett servicehefte. Det kan uansett være lurt med top forsikring fra dag en. Da slipper du at de stiller spørsmål ved tilstanden til bilen. Registeret holder ca 100 000km jeg har ingen problemer med og kjøpe ny bil med N47 motoren, fordi jeg vet hvilke lyder som ikke skal være der. Det finnes youtube filmer av hvordan lyden høres ut. Endret Januar 27, 2017 av Eivind320x papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Januar 27, 2017 Share Skrevet Januar 27, 2017 Med tanke på det du skriver i N47 tråden. Hvor lenge planlegger du og beholde bilen? Ei drivlinje forsikring vil jo være gyldig frem til november 2021 og i det tidrommet vil jo en eventuell feil ha manifestert seg. Har du da fulgt BMW sine service anbefalinger vil du jo da ha ditt på det tørre. Forsikringsselskapene vet jo om denne feilen og har tatt høyde for det i forsikrings premien. Derfor ville jeg ikke brukt for mye energi på det Dette sier Gjensidige om sin forsikring " Lar du oss ordne reparasjon hos et av våre avtaleverksteder i Norge, får du 8 års reparasjonsgaranti. Garantien følger bilen så lenge den er forsikret hos oss." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Olsen Skrevet November 6, 2022 Share Skrevet November 6, 2022 Hei. Trådstarter starter (nesten) innlegget med at han holder seg unna 163 kh versjon. Hva er grunnen til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå