Elgen93 Skrevet Januar 24, 2017 Share Skrevet Januar 24, 2017 Hei. Jeg har nylig kjøpt en BMW 320i e91 2006 modell og lurer på om noen av dere har erfaring med å bytte klimakontrollenheten med brytere om til en med knapper (digital). Ser at disse enhetene selges på Ebay og bilopphuggere, men er usikker på om dette bare et plug and play, og eller om den må programmeres hvis det i det hele tatt lar seg gjøre. Her er et bilde av hvordan det ser ut i bilen min nå. Da tenker jeg noe i denne duren. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 24, 2017 Share Skrevet Januar 24, 2017 Det er fult mulig, men det er litt jobb. Det må trekkes litt ledninger, div. sensorer må plasseres rundtom også må så klart herligheten kodes til bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen93 Skrevet Januar 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2017 Forstår at det er litt jobb. Hvorfor må kabler og sensorer trekkes? har den nye enheten flere funksjoner? Er relativt ny i BMW verden, men en ting har jeg fått med meg. Det er sjeldent noe ikke må kodes hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 25, 2017 Share Skrevet Januar 25, 2017 (endret) Du går jo over til et automatisk klima anlegg som igjen krever sensorer for at det bla. skal virke automatisk. Fukt/ dugg sensor, varme i kupé sensor, solar sensor. ? ..det jeg kom på i farta, sikkert mer eller mindre og. Restvarme funksjon har du jo heller ikke på den analoge klimastyringen og div. Bilde taler for seg egentlig. Det er jo litt flere knapper på det digitale. Endret Januar 25, 2017 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen93 Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 det gir forsovet mening. vil du si at en jobb som dette er omfattende og medføre en høy kostnad? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 Tja, spør hvordan kunnskapen din er om du er vant til å skru litt. Deler fåes nok til en billig penge på for eks ebay og litt googling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen93 Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 vil ikke si at det er ukjent for meg å skru. Er ingen ekspert, men får det meste gjort. Har også bekjente som har hjulpet meg, med mye mer erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Januar 27, 2017 Share Skrevet Januar 27, 2017 Vet du får den digitale klimaen uten rest varme også. Velger du den så har du kanskje en ting mindre og tenke på, med mindre du ikke absolutt må ha den funksjonen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen93 Skrevet Januar 27, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2017 Har aldri hatt restvarme, men er en fin funksjon. Om jeg virkelig tenger det, er nok tvilsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå