Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt litt problemer me min 523i de 2 siste dagene, er litt clueless atm.

Alså det har seg sånn. Hadde vært på butikken så stoppa bilen etter 10 sekund å ikke gu om bilen ville starte. Oppdaga olje i kontakten til eksoskam sensoren, rensa etter beste evne så starta bilen plutselig, kjørte hjem uten noe feil. Feilsøkte litt hjemme, fant ikke noenting. Kjørte til jobben ca 4 mil. Så stoppa bilen i rundkjøringen av alle plasser, fikk skua bilen til verkstedet å tok diagnose, lå inne feil på lambda å 2 feil på brensel regulering å en ukjent feil. Starta litt å det puttret i innsug/eksos å ble kvalt  ved pedal i bånn. Var ingen forskjell om lmm var av eller på. Så mistenkte denne, skulle kjøre bilen hjem igjen på kvelden bilen stoppet etter halvannen mil, bilen gikk helt fint før motor plutselig stoppet. Så lmm ble utelukket. Fikk ikke start på bilen om det smalt. Måtte ha veihjelp for å få den tilbake på jobben. 

Kan dette tyde på bensinpumpe? Mistenker det selv eller veivsensor men trodde bil ikke skulle starte overhode me defekt veivsensor? kamsensorer er byttet.

Skrevet

Bare til info, disse motorene er veldig kresen på sensorene. Både kam og veivsensor bør være originale sensorer. Kjøper du billige ebay/kina sensor så kan det godt være de ikke fungerer så bra.

Skrevet

Hmm har hørt det samme, men grunnen til jeg bytta kamsensorene var pga bilen var tungstarta å akuratt som bil gikk i nødmodus, skifta disse å bilen va helt iorden, monterte febi sine fra gs. Har ikke gjort noe med veivsensor, men trodde den skulle sette motorlampe/feilkode

Skrevet

Sjekket falskluft? Sjekk luftbelgen fra luftfilterboks som går videre ned til gasspjeld. Denne blir ofte dårlig over tid på disse motorene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...