tubbie Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 (endret) Hei Har tatt diagnose selv nå, og fikk opp 4 feilkoder. Disse betyr System too lean bank 1 og to, og System too rich bank 1 og to. Bilen fusker litt når jeg mater på, men når den kommer opp på turtall går den som en kule. Det betyr jo at den får for lite oksygen i eksosen, mens den andre koden betyr at det er for mye oksygen i eksosen. Er det ikke rart at det er for mye og for lite samtidig? Er det kanskje bare å rengjøre LMM? evt bytte den? En annen ting, Har byttet slitasjevarsler og ABS sensor. (Ledningene røk når vi skulle bytte hlullager, så det er kun den siden som var ødelagt) Etter jeg byttet sensorene lyser varsellys ennå. Må disse nullstilles? Endret Mars 5, 2017 av tubbie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tubbie Skrevet Februar 9, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2017 Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 10, 2017 Share Skrevet Februar 10, 2017 På generelt grunnlag er problemer med forbrenningen som oftest relatert til feil med veivhusventilasjon eller at motoren trekker inn luft en annen plass enn den skal. Altså falskluft. Sjekk slanger på innsuget ditt for sprekker og dårlige koblinger. Det er visstnok også en blendeplugg på innsuget som sitter mot torpedoveggen, den kan løsne. Sjekk videre veivhusventilasjon, ta av olje påfylling lokket med motor i gang og kjenn etter ett veldig svakt vakuum. Alt annet enn veldig svakt vakuum er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tubbie Skrevet Februar 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2017 Ok, Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tubbie Skrevet Mars 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2017 (endret) On 10.2.2017 at 7.39, Otis skrev: På generelt grunnlag er problemer med forbrenningen som oftest relatert til feil med veivhusventilasjon eller at motoren trekker inn luft en annen plass enn den skal. Altså falskluft. Sjekk slanger på innsuget ditt for sprekker og dårlige koblinger. Det er visstnok også en blendeplugg på innsuget som sitter mot torpedoveggen, den kan løsne. Sjekk videre veivhusventilasjon, ta av olje påfylling lokket med motor i gang og kjenn etter ett veldig svakt vakuum. Alt annet enn veldig svakt vakuum er feil. Er det noen som har et bilde av denne blindpluggen? Er det nr 14 på bildet som er vedlagt? Fikk endelig opp panser etter at wiren røk, og tenkte jeg skulle sjekke den pluggen først da jeg har lest at flere har problemer med den. De opprinnelige feilmeldingene er borte, men har fått en ny som heter P1500. Idle speed control valve stuck open. Har og feil på Abs og ASC. Fikk slettet disse idag men de kom tilbake igjen. Fikk opp feil på hjulhastighetsføler venstre fremme. Det var denne siden jeg byttet hjullager og abs føler på. Kan det være noe galt med det nye som er montert? Trodde det var hjulhastighetsføler som var på den ene sensoren bak jeg? innsug Endret Mars 5, 2017 av tubbie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå