Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer en ulyd fra motoren, virker som det kommer i forkant. Har hatt av reima og kjent på hjulene, kunne ikke kjenne noe slakk eller skraping. Er det typisk registerlyd? Se video, lyden høres ganske godt der. 

Takker for svar :)

Skrevet

Hei!

Jeg har en 1 serie med akkurat samme motoren, 07 modell. Det er nesten helt garantert slakk i registerkjedet og det er en feil som er på veldig mange av akkurat den motoren. Min motor "skjærte" seg (visste ikke om dette problemet i forkant) og etter MYE krangling med Bavaria og BMW Norge, så fikk jeg helt ny motor kostnadsfritt. (Kun hvis du har fulgt alle servicer osv hos merkeverksted). 

Tror de har en aksjon/kampanje på disse motorene nå, hvor akkurat denne feilen utbedres. Hør med din lokale BMW forhandler.
Det finnes også egne facebooksider for folk som har dette problemet med akkurat denne motoren.
Men for all del, du bør i tilfelle ikke kjøre med den. Da risikerer du at registerkjedet strekker seg/hopper over noen hakk og ventilene slår opp og motoren er ødelagt! 

Se linken angående mitt tilfelle her:

Skrevet

Registret på n47 motoren ligger bak, så det vil du høre bedre ved torpedo veggen eller under fører døren, men ja høres veldig ut som slakk i kjede, men holder en knapp på vibrasjonsdemperen som er det nederste hjulet som reimen går rundt:?

Skrevet
25 minutter siden, 1limitedsport skrev:

Hei!

Jeg har en 1 serie med akkurat samme motoren, 07 modell. Det er nesten helt garantert slakk i registerkjedet og det er en feil som er på veldig mange av akkurat den motoren. Min motor "skjærte" seg (visste ikke om dette problemet i forkant) og etter MYE krangling med Bavaria og BMW Norge, så fikk jeg helt ny motor kostnadsfritt. (Kun hvis du har fulgt alle servicer osv hos merkeverksted). 

Tror de har en aksjon/kampanje på disse motorene nå, hvor akkurat denne feilen utbedres. Hør med din lokale BMW forhandler.
Det finnes også egne facebooksider for folk som har dette problemet med akkurat denne motoren.
Men for all del, du bør i tilfelle ikke kjøre med den. Da risikerer du at registerkjedet strekker seg/hopper over noen hakk og ventilene slår opp og motoren er ødelagt! 

Se linken angående mitt tilfelle her:

Ja syntes også lyden kan være en typisk kjedelyd, men rart lyden forsterkes så i forkant av motoren. Får vell bare kjøre den inn på bmw å høre hva de mener! Spurte de tilfeldigvis om dette for et halvt år siden jeg var innom de for noe annet, og da sa de at den kampanjen på registerkjedet var avsluttet.. syntes det hørtes meget merkelig ut i grunn! Bilen er bare gått 115000 km så skulle tro de tok det på sin kappe!

Skrevet
15 minutter siden, Sand1 skrev:

Registret på n47 motoren ligger bak, så det vil du høre bedre ved torpedo veggen eller under fører døren, men ja høres veldig ut som slakk i kjede, men holder en knapp på vibrasjonsdemperen som er det nederste hjulet som reimen går rundt:?

Ja har tenkt litt på den vibrasjonsdemperen også. Etter hva jeg har forstått skal det vist være et helvette å løsne den, så satser nesten på at det er kjedet så fremst at bmw tar det kostnadsfritt.

Skrevet

Syns det høres ut som et lager på en av lagrene i forkant. Ikke sikkert du klarer å kjenne noe for hånd.

Prøvd med stetoskop?

Skrevet
17 timer siden, Ebeltoft skrev:

Ja syntes også lyden kan være en typisk kjedelyd, men rart lyden forsterkes så i forkant av motoren. Får vell bare kjøre den inn på bmw å høre hva de mener! Spurte de tilfeldigvis om dette for et halvt år siden jeg var innom de for noe annet, og da sa de at den kampanjen på registerkjedet var avsluttet.. syntes det hørtes meget merkelig ut i grunn! Bilen er bare gått 115000 km så skulle tro de tok det på sin kappe!

De prøver seg alltid! Så ikke gi deg, jeg gjorde i alle fall ikke det.
Sjekk ut de andre tingene som er nevnt her også, lyden skal i alle fall ikke være der... 
Men når dette er et kjent problem på disse motorene OG lyden høres veldig lik ut, så er sannsynligheten i alle fall ganske stor for at det er slakk i kjedet. Men som de andre sier, rart at det i tilfelle kommer i forkant av motoren. 
Hos meg hadde jeg litt vanskelig for å definere hvor lyden kom fra, så KAN jo være den kommer fra bak? 
Sjekk ut i alle fall, og lykke til :)

Skrevet

Da har bilen vært på verksted å de kom heldigvis fram til at det var vibrasjonsdemperen og reima. Demper og reim kostet det samme som et helt sett med løpehjul og strammer så alt blir byttet! Bare en halvtimes jobb så blir gjort på verksted på fredag. Kjente ingen plass at jeg ville stå ute i regnvær å skru :P 

Dere får høre resultatet på fredag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...