Rmoltu Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 (endret) Hei. Opplever endel elektriske problemer med min F10 2012 mod, og mistenker comfort access. Problemet gir følgende symptomer: - Bilen låser seg opp av seg selv når jeg nærmer meg førerdøren med nøkkelen på meg - Hører en konstant "klikking" inni førerdøra så lenge nøkkelen er innen rekkevidde for døra. - Får som regel ikke kontakt med nøkkel når jeg skal starte, og må holde den mot rattstamma. Alle symptom skjer med begge nøkler, så jeg tror ikke det har noe med de å gjøre (har bytta batteri i begge nøkler). Tenkte det kunne være dårlig batteri i bilen, men har samme symptomer med nyladda batteri. Noen som har en idé om hva det kan være? Endret Februar 26, 2017 av Rmoltu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aasnesen Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 Diagnose vil fortelle deg det, men eg vil tru det er sensorane i handtaka. Kjent feil, eg har skifta alle fire handtaka. På min bil klikka da i takklokket, og starta sporadisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gnaffert Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 Har selv en F10 2012-mod., og har ved et par tilfeller opplevd litt problemer med Comfort Access. I regnvær (etter langvarig regn) har jeg merket at håndtaket i venstre bakdør lagde klikke-lyder, og at dette ikke lystret som det skal ved opplåsing/låsing av bil (ved berøring av selve håndtaket), og også at bilen låste seg opp og igjen av seg selv. Dette har heldigvis vært et engangstilfelle, som skjedde for et halvt års tid siden. Dette håndtaket (venstre bak) ble faktisk byttet på garanti, i november 2015, før jeg overtok bilen. Opplever jeg det samme problemet på nytt skal jeg reklamere på dette. Har også merket at det ikke alltid lar seg gjøre å låse bilen ved å berøre sensoren på håndtaket (på førerdøren), også dette ved regnvær/snø/våt bil. Da måtte jeg prøve noen ganger før jeg fikk låst bilen. Har oftere og oftere bare brukt fjernkontrollen for å låse bilen, det virker i alle fall uansett vær Under høytrykksvask av bil har jeg også merket at bilen har låst seg/låst seg opp, noe som jeg tror skyldes mye vann som renner over håndtakene (bilen tror kanskje at man berører sensorene på håndtakene, for å låse/låse opp?). Dette skjer bare når jeg spyler på eller i nærheten av håndtakene, og når jeg har hatt fjernkontrollen på meg. Har ikke merket dette med låst bil og fjernkontrollen et stykke unna. Heldigvis! Har lest en god del om andre med Comfort Access-problemer, og da har som regel løsningen vært å bytte ut selve håndtakene (de utvendige, om det skulle være noen tvil). Det står en del om Comfort Access-problemer her inne, samt på F10/F11-gruppen på Facebook. Det med at du ikke får kontakt med nøkkel under start av bil har jeg ikke hørt om før.. Da skulle man kanskje antatt lite batteri på nøkkel, men ser at du har byttet til nye batterier. Problemer med Comfort Access ser desverre ut til å være et velkjent problem... Håper du finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmoltu Skrevet Februar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2017 (endret) Hei, og takk for svar. Har da fått lest av feilkoder, og trenger litt hjelp til tolking av noen av feilkodene. Noen av feilkodene har en "logisk" forklaring; - Kortslutning til pluss kan vell være pga jeg lader batteriet i ny og ne? Har misstanke om at dette er modent for utskiftning.. - Feilkoder på kupèvarmer er vell ikke så uvanlig dersom det blir lenge mellom hver oppvarming? - Blokkering av vindusviskere er vell ikke uvanlig om kan kommer borti bryteren mes ruta er full av is/snø. Men så kommer vi til de feilkodene som jeg er mer skeptisk på: - Ytre dørhåndtak førerside regner jeg med må byttes? Fikk bytta på passasjerside før garantien gikk ut ifjord høst. - Signal rotasjonsvinkel, hva betyr det? - Endel feilkoder med noen koblinger 30F og 30B. kan dette være dårlig kontakt/ledningsbrudd? - Sentralkarosseri JBE koblingsboks og ZGM kontrollmodul, hvor ligger disse? Hadde etpar alarmer med top view camera på passasjerside for en måneds tid siden, men har fungert fint siden. Skulle gjerne hatt litt hjelp til tolking av disse feilkodene. bmw f10 535[2896].pdf Endret Februar 26, 2017 av Rmoltu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2017 Share Skrevet Februar 26, 2017 Drit i feilkodene. Slett alt og kjør en tur å se på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmoltu Skrevet Februar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2017 3 timer siden, Otis skrev: Drit i feilkodene. Slett alt og kjør en tur å se på nytt. Takk for svar Skal se hva som dukker opp neste gang, tenker å gi det etpar dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå