Aasland Skrevet Mars 11, 2017 Share Skrevet Mars 11, 2017 (endret) Hei! Bil = BMW 320D E91 Jeg har nettopp hatt bilen på EU-kontroll, ingen feil eller mangler påvist. Men etter at jeg fikk tilbake bilen har motorlampen lyst. Bilen kjører som vanlig og jeg finner ingen andre fysiske feil enn en luftlekkasje. Det går en slange fra intercooler/radiator(?) og inn mot motoren. På denne slangen sitter det en kontakt eller sensor av noe slag. Kjenner at jeg ikke aner helt hva jeg snakker om her, så se heller på bildene enn å prøve å forstå min forklaring Der denne kontakten er festet til slangen lekker det en del luft. Kan dette være grunnen til at motorlampen lyser? Og er dette krise å kjøre med? Skal absolutt fikse det asap, men skal prøve å få til noe selv fremfor å sette den bort til verksted. Eventuelt om noen kan linke meg denne delen, (slangen med kontakt) på en nettbutikk, eller vet hva den betegnes som. Edit: Det er kanskje denne her? http://www.ebay.com/itm/BMW-1-3-SERIES-120D-320D-N47-LCI-AIR-INTAKE-CHARGE-MANIFOLD-PIPE-HOSE-7797483-/262849740667?hash=item3d3310bf7b:g:OV0AAOSwgmJX1WMT Setter pris på alle fornuftige svar! Takk Endret Mars 11, 2017 av Aasland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 11, 2017 Share Skrevet Mars 11, 2017 (endret) Om det kommer luft ut der så stemmer det godt overens med at du ikke merker noe til dette. Men luftlekkasje er nok såpass liten, dog stor nok til at motorstyringen skjønner dette. Derfor lyser motorlampen. Bare bytt slangen så er det ok. Edit: Det er ikke farlig å kjøre med. Endret Mars 11, 2017 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aasland Skrevet Mars 11, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2017 Herlig! Takk for kjapt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aasland Skrevet Mars 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2017 Reparerte lekkasjen, men dette gjorde ikke noe med motorlampa.. Forslag til noe annet jeg kan prøve før jeg tar med bilen til verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 12, 2017 Share Skrevet Mars 12, 2017 Det blir jo bare spekulasjoner. En diagnose må til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå