Gå til innhold

E30 320 88mod. Ombygges til m52b28 fra e39 97mod

kayen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, eg holder nå på å ta ut en m52b38 motor fra en e39 97mod.

Tar selvfølgelig med motor ledningsnett / hjerne og evs boks samt nøkkel ring. 

Hva må til for at når eg setter motor i en e30 320 88 mod for å få det til å starte? 

Noen tips eventuelt noe mere eg må ta med meg fra e39 før eg kaster bilen? 

Alt av hjelp settes stor pris på. 

Mvh kay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enten kode vekk startsperre fra hjernen eller så tar du vare på EWS-boksen med antenneringen og teiper nøkkelchippen på ringen og gjemmer alt vekk bak hanskerommet eller lignende. Om det er fra automatbil så må du kanskje ha automathjernen som forteller at bilen står i park/nøytral for å starte. Da er det kanskje lettest å få tak i en annen hjerne som noen kan kode om til å være for manuell og uten startsperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, E.C. skrev:

Du kan enten kode vekk startsperre fra hjernen eller så tar du vare på EWS-boksen med antenneringen og teiper nøkkelchippen på ringen og gjemmer alt vekk bak hanskerommet eller lignende. Om det er fra automatbil så må du kanskje ha automathjernen som forteller at bilen står i park/nøytral for å starte. Da er det kanskje lettest å få tak i en annen hjerne som noen kan kode om til å være for manuell og uten startsperre.

Takker så myeb for svar :)

Men vet du om noen som koder vekk startsperre fra hjernen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på Ews delete, så finner du flere. De fleste sender vel hjernen til england for koding. På s50 er det også normalt å flytte turtallssperren litt. Vet ikke om det er hensiktsmessig for deg.

hvis du ikke vet det fra før, vil innsug fra m50b25, chip og nye kammer gi deg 220hk eller deromkring i b28.

har du med girkasse fra donorbil, ta vare på mellomakslingen siden den må skøytes.

Gasspedalen er vel elektrisk på e39. Greit å finne ut hvordan du løser den biten før du kaster bilen.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding fra en som heter kim (https://chipster.no/) han kunne fjerne ews og alt  sånn.  Noen som har brukt han før? 

Eg skal bruke Manuell girkasse fra donor bil også så har tatt vare på mellomaksling :)

Motoren er wire fra gass pedal så slapp heldigvis unna det elektroniske porbleme der.

Hva kammer er det som må kjøpes inn for at motoren skal yte rundt 220? 

Å hva ship er det som blir kjøpt? 

Takker alle for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...