Fluga Skrevet April 2, 2017 Skrevet April 2, 2017 (endret) Hei, har fått risting ved nedbremsing og ein svak klunkelyd på ujevnt underlag, noken som har tips til ka som kan vere slitt? Forstilling vel og merke Endret April 2, 2017 av Fluga
Daniel. Skrevet April 2, 2017 Skrevet April 2, 2017 Muligens kasterstagsforing? Eller en bærearm. Du bør nesten få løftet opp bilen framme å sjekke på slakk. Evt. ha en person til å vrikke hjulet fra side til side mens du er under å ser.
Fluga Skrevet April 2, 2017 Forfatter Skrevet April 2, 2017 21 minutes ago, DanielStance said: Muligens kasterstagsforing? Eller en bærearm. Du bør nesten få løftet opp bilen framme å sjekke på slakk. Evt. ha en person til å vrikke hjulet fra side til side mens du er under å ser. Yes, tenker at det kan vere kasterforing sjølv. Skal sjå nærmare på det denna veka. Takk for svar Daniel. reagerte på dette 1
Peak Skrevet April 2, 2017 Skrevet April 2, 2017 Samme feil som på min forrige E39 525d - Byttet bærearmen og bilen ble bra.
Daniel. Skrevet April 2, 2017 Skrevet April 2, 2017 Nå, Fluga skrev: Yes, tenker at det kan vere kasterforing sjølv. Skal sjå nærmare på det denna veka. Takk for svar Jepp. Sjekk om det er mye slakk, eller om gummien har store sprekkdannelser eller er sluppet fra metallet.
Hollabaloo Skrevet April 2, 2017 Skrevet April 2, 2017 4 minutter siden, Fluga skrev: Yes, tenker at det kan vere kasterforing sjølv. Skal sjå nærmare på det denna veka. Takk for svar Dersom casterstag-foringer ikke er byttet ennå og bilen har gått mer enn 150000km, så er det mest sannsynlig at det er dette som forårsaker risting ved nedbremsing ja. Når du først jobber med forstillingen så kan du like gjerne bytte støttestagene i samme slengen dersom de også er originale (også kalt kyllingbein). Litt usikker hva du mener med "svak klunkelyd", men støttestagene forårsaker ihvertfall klakke-lyder når man kjører på "vaskebrett".
Fluga Skrevet April 2, 2017 Forfatter Skrevet April 2, 2017 26 minutes ago, Peak said: bærearmen 26 minutes ago, DanielStance said: Jepp. Sjekk om det er mye slakk, eller om gummien har store sprekkdannelser eller er sluppet fra metallet. 26 minutes ago, Hollabaloo said: Dersom casterstag-foringer ikke er byttet ennå og bilen har gått mer enn 150000km, så er det mest sannsynlig at det er dette som forårsaker risting ved nedbremsing ja. Når du først jobber med forstillingen så kan du like gjerne bytte støttestagene i samme slengen dersom de også er originale (også kalt kyllingbein). Litt usikker hva du mener med "svak klunkelyd", men støttestagene forårsaker ihvertfall klakke-lyder når man kjører på "vaskebrett". Yes, skal sjekke detta ut ila. denne veka. Eit anna spørsmål er, burde eg kjøpe heilt nye stag med foringer i eller f.eks kjøpe powerflex og sette i de som er fra før. (evt. kor vanskelig er det å få ut gammel foring og sette i powerflex?)
Hollabaloo Skrevet April 2, 2017 Skrevet April 2, 2017 16 minutter siden, Fluga skrev: Yes, skal sjekke detta ut ila. denne veka. Eit anna spørsmål er, burde eg kjøpe heilt nye stag med foringer i eller f.eks kjøpe powerflex og sette i de som er fra før. (evt. kor vanskelig er det å få ut gammel foring og sette i powerflex?) Smak og behag. Med mindre du kjører veldig mye eller har tenkt å beholde bilen i veldig mange år så kommer du ikke til å greie å slite ut hverken powerflex eller korrekt installert OEM stag med foring (bilens vekt skal ligge på foringen når man strammer den til). Jeg passerer i disse dager 90000km siden jeg monterte mine fra Lemförder, ingen risting ennå. Fluga reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet April 2, 2017 Skrevet April 2, 2017 Funker fint med originale Kan kjøpe løse foringer. Bør vel ha presse for å få de gamle ut, evt sånt verktøy fra biltema. Fluga reagerte på dette 1
orala Skrevet April 3, 2017 Skrevet April 3, 2017 Risting ved bremsing kan være kast i skivene og hvis klunkelyd er kyllingbeina så bør dette bli enkelt og billig å fikse. Hawkon88 reagerte på dette 1
gullsakar Skrevet April 3, 2017 Skrevet April 3, 2017 (endret) On 2.4.2017 at 21.39, Fluga skrev: Yes, skal sjekke detta ut ila. denne veka. Eit anna spørsmål er, burde eg kjøpe heilt nye stag med foringer i eller f.eks kjøpe powerflex og sette i de som er fra før. (evt. kor vanskelig er det å få ut gammel foring og sette i powerflex?) Du bør absolutt bytte hele caster om disse ikke er byttet før. Neste som ryker er jo kuleleddet i andre siden. Spes om du setter inn powerflex da disse er stivere og dermed mer belastning på kula. Klakkelyd er ofte slitte kuleledd fremfor foringer.. Jeg hadde også fryktelig med risting ved bremsing. Satte inn nye casterstag med powerflex og det ble en ny bil.. Endret April 3, 2017 av gullsakar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå