satstibmw Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 Bakluken stopper ca 20 cm for lavt når den går opp. Det er elektrisk bakluke på denne. Kan det være demperen som begynner å bli dårlig, eller er erfaringene at det er den elektriske aktuatoren som ikke løfter bakluken helt opp lengre? Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 Tror dette er en innstilling. Sjekk idrive settings. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 Det er hydraulisk luke, og det er stor sannsynlighet for at det er for lite olje. Sjekk nivået på pumpen, ligger bak dekselet på førersiden i bagasjerommet. Nivået skal være innenfor "+". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39523i Skrevet April 15, 2017 Share Skrevet April 15, 2017 Hvis lydene er helt normale, så er det lite sannsynlig at det er oljenivået som er for lavt på pumpen. Et det for lite olje der, så hører man på motoren at ting ikke er som det skal være. En annen ting det kan være, er selve vinkelsensoren som sitter på den hydrauliske armen, som ikke lenger gir riktige verdier til systemet. En annen ting som kan være årsaken til div symptomer, er selve kontroll-enheten til bakluka, som sitter i reservehjulsbrønnen. En diagnose vil kanskje kunne gi svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boble73s Skrevet April 16, 2017 Share Skrevet April 16, 2017 Hadde akkurat samme på min, men det var etter batteribytte. Har du gjort noe med bilen i det siste som kan ha tullet dette til? Kan du stille på høyden i idrive? I såfall prøv å stille den noen hakk lavere å se om det endrer høyden tilsvarende. Hvis den stiller høyden setter du den opp til max igjen og presser den opp til "topp" for hånd. Så tipper jeg den virker som normalt igjen. Som det blir sagt, sjekk om det er nok olje på beholderen. Lurt å legge en liten klut uansett under beholderen, skulle den lekke en gang er det et mareritt med hydraulikk i alle kriker og kroker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kille Skrevet Mai 13, 2017 Share Skrevet Mai 13, 2017 Jeg har lite olje på plastbeholderen til pumpa. Har kjøpt ny olje men sliter med å løsne beholder. Noe video på dette? Er beholder skrudd inn i pumpen eller er det kun slangeklemme i metall som holder den på plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 13, 2017 Share Skrevet Mai 13, 2017 Det er kun slangeklemmen som holder den fast. Alternativt kan du skru ut pumpen og fylle på den fra bunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kille Skrevet Mai 13, 2017 Share Skrevet Mai 13, 2017 Jeg har lite olje på plastbeholderen til pumpa. Har kjøpt ny olje men sliter med å løsne beholder. Noe video på dette? Er beholder skrudd inn i pumpen eller er det kun slangeklemme i metall som holder den på plass? Tok meg fem min å etterfylle før i dag og satt på ny klemme. Luka er som ny! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå