Gå til innhold

E-46 320i vil ikke starte - mulig bensintilførselproblem?

Kim
 Share

Anbefalte innlegg

Får ikke start på min 320i e-46 i dag. Den drar rundt men den vil ikke "fyre", så jeg antar det kan være snakk om noe med drivstofftilførsel. Hadde problem i går hvor den stoppet for meg og jeg trodde den var tom for bensin, fikk fylt på bensin og den startet. Startet fint til morningen i dag også men etter å ha stoppet for så å sette i gang igjen etter et par timer, merket jeg at det var tendenser til dårlig drag i bilen når jeg kjørte. 

Kjenner bilen gått da jeg har hatt den i 8 år og kjørt den 130 000 km nå (gått 250 000km og noen få km), aldri hatt problemer med at den starter eller kjent noe rykk ved kjøring.

Kan det derfor være bensinfilteret som er tett slik at den ikke får bensin eller er det mer sannysnlig at det er bensinpumpen? Har ikke vært byttet filter i mitt eie.

Og hva vil det koste å bytte de respektive? Pleier å bruke Alf Lie Motor om det er noe mer "krevende arbeid" som skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort være en sensor, f.eks kam- eller veivsensor.

Du kan jo koble fra bensinslanga og se om det kommer bensin når du skrur på tenninga. Hvis du får bensin så anbefaler jeg å lese ut feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...