Mathias H Vereide Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 Hei Har hørt en må kode opp igjen ved batteribytte, kor masse arbeid er dette? Kan en bruke vilket som helst batteri? Lite sugen på å bruke 3500-4000 på nytt orginal bmw batteri Bilen det gjelder er en e61 06 modell Mvh Mathias Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 Ja bilen må kodes opp i mot batteriet du setter inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boble73s Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 Da kan du bruke/kjøpe carly adapter og app. Veldig brukervennlig og fungerer helt topp. Gjorde det på min e61 med et helt "vanlig" batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 (endret) Stemmer som nevnt over, men om du skifter til samme batteri så trengs det bare registrering. Bytter du til en annen type må det kodes. Nytt original batteri til din bil koster 2.516,25.- 110ah - 2.266,25.- 90ah på koed.no så dyrt er det ikke. Endret April 17, 2017 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre_BMW525d Skrevet Oktober 15, 2017 Share Skrevet Oktober 15, 2017 Til info byttet jeg for første gang nytt batteri på min e61 525d 2009 mod. M57. Har inpa, rheingold (ista/d) og ncs expert programvare. Valgte biltema sitt 95 ah agm batteri så får vi se om d duger. Erfaringer ? Original stod d et bmw også 90 ah agm og har vart til nå da d begynte å synge siste verset. Leste meg fram til at kun registrering nytt batteri kunne gjøres i ncs expert og inpa. Men i min versjon av inpa manglet en meny og brukte derfor ncs. D jeg ikke leste var at en skulle la bilen stå i ro minst 3 timer etter bytte. Så kom da problemene....bilen var nær død etter byttet....ingen kupelys og heller ikke virket stop start bryter. Flotte greier...hjelp 😞. Så manuell start med nøkkel og fikk til slutt start. Herlig 😏. Men så kom mange feilmeldinger bl.a battery discharge m.fl. Bilen ladet flott. Kanskje var batteriet levert litt utladet ? Brukte så ncs expert og utførte battery replacement. D gikk greit. Prøvde resette ibs i inpa men ingen tilgang. Kjørte litt rundt i området for å teste. Greit nok men fremdeles battery discharge. Oppdaget også at en del andre ting ikke virket. Lang tid før kupelys kom på etter døråpning og tull med åpning bagasjerom. Sent på kveld så ville vente til neste dag med feilsøking. Neste morning startet jeg opp og fikk battery discharge igjen....men nå virket alt som før av åpning bagasjerom og fjernstyring fra nøkkel og kupelys. Restartet motor og nå var d ingen feilmeldinger og de har også vært borte nå. Herlig 👍 Men tenkte på ibs'en og leste at ista/d rheingold kunne ta batteri skifte og ville i samme omgang resette ibs. Gjorde det og alt gikk ok. Også meny for bytte av uoriginalt batteri. Siden dette var tilnærmet likt batteri holder d med dette. Større endring av ah og evnt.bytte bly til agm visa versa krever ytterligere programmering. Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå