Gå til innhold

M54B22 ~ M54B30 - Hva kan jeg få for denne?


Isaksen91
 Share

Anbefalte innlegg

Tips til hvordan gearkasse eg kan bruke på min m54b30 motor?  Har nå automatkassa fra den gamle b22, men den e begynt å kakle med pådrag og vibrasjoner i lav turtall i 5 gear under kjøring. 

Tenker at eg vill fortsatt ha automat med steptronic :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke fra eg demonterte, men hører disse ilag ? Ene går fra luftfilter og går videre ned ilag samme vei som bensinrøret.

Snapchat-141910339.thumb.jpg.902ff55a83b80ac4e623f8a13dd81233.jpgSnapchat-936209918.thumb.jpg.291e6d1e618facfacc4c1ee450c1267b.jpg

Endret av Isaksen91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hawkon88 skrev:

Er delene identiske ellers?

hvilken funksjon har delen?

Ja så vidt eg veit så er dem lik, har ikke skrudd den løs fra den gamle motoren enda å sett siden den ligg på jobb. Skal dit imåra så da skal eg se.

Hvilken funksjon den egentlig har har jeg ingen aning om. Er jo noe i innsuget så e vell noe med lufta å gjøre. Har ikke nådd å googlet så mye enda om den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet ikke fra min gamle, må vell bestille ny. Eller ta det med dem eg kjøpte motor fra, 1 års garanti på den :)

Byttet ny viskosekobling og vifte idag, høres ut som den turbin vifta eller noe :P  Helt vanvittig til blås fra den med litt turtall.. 

Endret av Isaksen91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen ideer til hvorfor jeg har så lite motorkraft ved den minste motstand/lille bakke ? Så vidt jeg klarer å holde stabil fart i 80km/t med forbruk måler på 1liter mila, og ved minste påstand/bakke så går forbruke rett på 2 liter.. Sky høgt forbruk for tide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noe falskluft, men ikke sjekket filter.
Har kåpa til den, bare ikke montert siden den gikk delvis ødelagt da første vifta small i den. Så tok den bort da for å prøve uten den når jeg satt på ny vifte om det var det som var problemet, men kort tid etter gikk vifte nr 2 også.. Lyden va der både med og uten kåpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...