Gå til innhold

Ombygging automat til manuell E46

herman111
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har litt lyst til å bygge om min 2003 320D fra automat til manuell. Er ikke bekymra for selve ombyggingen, men lurer på hva som må gjøres med elektronikken for å få den til å starte, ryggelys, bremselys, få cruise control til å koble ut når clutch klemmes inn osv... 

Kan man kaste inn hjerne fra manuell uten å gjøre noe mer eller må man kode om den som sitter der. 

Vil ikke ha spekulasjoner fra folk som kanskje vet hva som går....

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde min 330xd 2004 mod til 6trinns manuell. Trengte kun en pluss ledning opp til ews modul så startet bilen og funket helt perfekt. Eneste er at automat ecu legger ett symbol der hvor PRND vises i displayet, men er ikke noe plagende med mere lys eller noe sånt.

Cruisekontrollen funker men har ikke brydd meg med å koble opp ledning fra clutchpedalen...Så den ruser seg opp om du setter på cruisekontrollen og trykker inn clutchen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EDH_Performance skrev:

Jeg bygde min 330xd 2004 mod til 6trinns manuell. Trengte kun en pluss ledning opp til ews modul så startet bilen og funket helt perfekt. Eneste er at automat ecu legger ett symbol der hvor PRND vises i displayet, men er ikke noe plagende med mere lys eller noe sånt.

Cruisekontrollen funker men har ikke brydd meg med å koble opp ledning fra clutchpedalen...Så den ruser seg opp om du setter på cruisekontrollen og trykker inn clutchen.

Funker ryggelysa da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 years later...

Hei, driver av å bygger om en e46 til manuell. Sliter med at bilen ikke går som den skal etter ombygging, da den bare stopper eller går som ei fiskeskøyte. Jeg har kobla styretrøm fra bremselysbryter for og åpne startsperre og det som ellers står i lista over ting man skal gjøre men bilen går ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...