herman111 Skrevet Mai 1, 2017 Share Skrevet Mai 1, 2017 Hei. Har litt lyst til å bygge om min 2003 320D fra automat til manuell. Er ikke bekymra for selve ombyggingen, men lurer på hva som må gjøres med elektronikken for å få den til å starte, ryggelys, bremselys, få cruise control til å koble ut når clutch klemmes inn osv... Kan man kaste inn hjerne fra manuell uten å gjøre noe mer eller må man kode om den som sitter der. Vil ikke ha spekulasjoner fra folk som kanskje vet hva som går.... Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 1, 2017 Share Skrevet Mai 1, 2017 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=659314 Les den der. Under step 12 står det om koding, også cruisekontrollgreia. Merk at motor/årsmodell ikke er samme, og krever derfor andre delenummer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Mai 1, 2017 Share Skrevet Mai 1, 2017 Jeg bygde min 330xd 2004 mod til 6trinns manuell. Trengte kun en pluss ledning opp til ews modul så startet bilen og funket helt perfekt. Eneste er at automat ecu legger ett symbol der hvor PRND vises i displayet, men er ikke noe plagende med mere lys eller noe sånt. Cruisekontrollen funker men har ikke brydd meg med å koble opp ledning fra clutchpedalen...Så den ruser seg opp om du setter på cruisekontrollen og trykker inn clutchen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herman111 Skrevet Mai 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2017 1 time siden, EDH_Performance skrev: Jeg bygde min 330xd 2004 mod til 6trinns manuell. Trengte kun en pluss ledning opp til ews modul så startet bilen og funket helt perfekt. Eneste er at automat ecu legger ett symbol der hvor PRND vises i displayet, men er ikke noe plagende med mere lys eller noe sånt. Cruisekontrollen funker men har ikke brydd meg med å koble opp ledning fra clutchpedalen...Så den ruser seg opp om du setter på cruisekontrollen og trykker inn clutchen. Funker ryggelysa da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herman111 Skrevet Mai 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2017 1 time siden, Marius2002 skrev: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=659314 Les den der. Under step 12 står det om koding, også cruisekontrollgreia. Merk at motor/årsmodell ikke er samme, og krever derfor andre delenummer. Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanderimingen Skrevet September 9 Share Skrevet September 9 Hei, driver av å bygger om en e46 til manuell. Sliter med at bilen ikke går som den skal etter ombygging, da den bare stopper eller går som ei fiskeskøyte. Jeg har kobla styretrøm fra bremselysbryter for og åpne startsperre og det som ellers står i lista over ting man skal gjøre men bilen går ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå